اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در گلستان:

حج بی‎روح و بدون وحدت حج نیست

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در گلستان گفت: حج بی‎روح، بی‎تحرک و بدون وحدت، حج نیست.

حج بی‎روح و بدون وحدت حج نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام محمد دارویی بعد از ظهر امروز در نخستین همایش عمره گزاران در شبستان امامزاده عبدالله(ع) شهرستان گرگان با گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: حج به عنوان کانون معارف اسلامی است و از آن باید محتوای سیاست اسلامی را در تمام زوایای زندگی جستجو کرد.

وی با تاکید بر اینکه حج پیام‎آور ایجاد جامعه‎ای به دور از رذایل مادی و معنوی است تصریح کرد: خانه کعبه، زائران را به سوی حج ابراهیمی سوق می‎دهد و حیات آن را تجدید می‎سازد و بت‎های شرق و غرب را درهم می‎شکند.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در گلستان حج را تشبیه به یک انسان کرد و ابراز داشت: همان طوری که انسان دارای بعد جسمانی و روحانی است حج نیز از این ابعاد برخوردار است چرا که این دو لازم و ملزوم یکدیگرند.

دارویی با اشاره به اینکه بعد روحانی؛ حج از بعد جسمانی آن مهم‌تر و باارزش‎تر قلمداد کرد و متذکر شد: انجام خدمات خوب، انسان را دعوت به این سفر معنوی می‎کند لذا هر کسی نمی‎تواند زائر سرزمین وحی باشد.

وی بیان داشت: سفر حج نه قسمت است و نه تلاش، بلکه دعوت خداست، شما زائران در انجام کارهای خویش امتحان خوبی داده تا به مرحله رفتن به خانه خدا رسیدید لذا در این فرصت باقیمانده باید نواقص خویش را برطرف کنید و تلاش کنید تا پاک در محضر خدا حاضر شوید.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در گلستان با بیان اینکه در سفر عمره مفرده هفت عمل واجب باید از سوی زائران انجام شود عنوان کرد: مُحرم شدن، طواف خانه خدا، دو رکعت نماز طواف، سعی بین صفا و مروه، تقصیر، هفت دور طواف و دو رکعت نماز طواف نساء و پس از آن از لباس احرام خارج می‎شویم.

دارویی خطاب به زائران سرزمین وحی عنوان کرد: باید قدر این لحظات را بدانید شاید این سفر بار دیگر در زندگی اتفاق نیفتد لذا باید از فرصت کوتاه و شیرین سفر بهترین استفاده و بهره را ببریم.

وی اذعان داشت: باید از این سفر معنوی، حاجی واقعی برگردیم و بتوانیم حج ابراهیمی انجام داده و با گناهان بخشیده شده، به کانون گرم خانواده بیاییم.

انتهای پیام/2307/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول