اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر تصادفات رانندگی

26 نفر در جاده‌های استان زنجان کشته و مجروح شدند

خبرگزاری فارس: جانشین پلیس راه استان زنجان از کشته و مجروح شدن 26 نفر در حوادث رانندگی استان زنجان طی هفته گذشته خبر داد.

26 نفر در جاده‌های استان زنجان کشته و مجروح شدند

علی اصغر شیرمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از وقوع پنج تصادف منجر به فوت در محورهای مواصلاتی استان زنجان در هفته گذشته خبر داد و اظهار داشت: در 13 تصادف جرحی طی این مدت 21 نفر هم مصدوم شده‌اند.

وی تعداد تصادف‌های خسارتی را در جاده‌های استان زنجان طی هفته گذشته 16 مورد اعلام کرد.

جانشین پلیس راه استان زنجان به توقیف 284 دستگاه خودرو طی هفته جاری به دلیل تخلف اشاره کرد و گفت: در این مدت هفت موتور سیکلت هم توقیف شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین تصادفات در جاده‌های استان طی هفته گذشته در اتوبان‌های زنجان - قزوین و زنجان - تبریز اتفاق افتاده است.

جانشین پلیس راه استان زنجان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد خودروهای درگیر در تصادفات جاده‌ای استان زنجان گفت: کامیون، سواری و عابر پیاده از جمله خودروهای درگیر در تصادفات منجر به فوت گزارش شده است.

وی عدم توجه به جلو، خستگی، خواب آلودگی و انحراف به چپ را از جمله تخلفات رانندگی منجر به تصادف در محورهای مواصلاتی استان زنجان عنوان کرد.

شیرمحمدی تخلفات حادثه‌ساز و شکایت‌های خصوصی موجود در مورد خودروها را از دلایل توقیف 284 خودرو طی هفته گذشته عنوان کرد و افزود: داشتن جرائم بیش از یک میلیون تومانی هم از دلایل توقیف خودروها محسوب می‌شود.

وی دلیل توقیف موتورسیکلت‌ها را در زنجان نداشتن مدارک و کلاه ایمنی عنوان کرد و گفت: رانندگان موتورسیلکت متوقف شده معمولا مدارک لازم را به همراه ندارند.

جانشین پلیس راه استان زنجان رعایت سرعت مطمئنه و توجه کافی به جلو در رانندگی را از جمله توصیه‌های پلیس برای جلوگیری از تصادف دانست و اضافه کرد: استفاده از تلفن همراه به هنگام رانندگی از مهم‌ترین دلایل تصادفات محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: رانندگان به هنگام خستگی باید توقف کرده و استراحت کنند چرا که خستگی و خواب آلودگی از جمله دلایل تصادفات جاده‌ای محسوب می‌شود.

شیرمحمدی از رانندگانی که در حاشیه جاده‌ها توقف می‌کند درخواست کرد از تجهیزات لازم برای هشدار به دیگر رانندگان استفاده کند.

انتهای پیام/73004/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول