اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان:

پیش‌بینی آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین هدف نیروی انتظامی است

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: پیش‌بینی از بروز آسیب‌های اجتماعی و مدیریت صحیح آنها با بهره‌گیری از توان رسانه‌ها مهم‌ترین هدف نیروی انتظامی در این استان است.

پیش‌بینی آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین هدف نیروی انتظامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج جواد بنی‌عامریان پیش از ظهر امروز با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در سنندج، از فعالیت‌های این رسانه تقدیر و هدف از این دیدار را تسهیل در حلقه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به کمک رسانه‌های فعال و توانمند در سطح استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه امروزه بحث آسیب‌های اجتماعی به واسطه ارتباطات رسانه‌ای و فن‌اوری اطلاعات بسیار پیچیده‌تر از گذشته است، افزود:‌ نیروی انتظامی به منظور مقابله با این آسیب‌ها از توان رسانه‌ها بهره می‌گیرد و به دنبال تغییر در برنامه سخت‌افزاری خود است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان تصریح کرد:‌ نیروی انتظامی امروز یک فاز جلوتر از پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بوده و به دنبال پیش‌بینی آسیب‌ها است.

بنی‌عامریان اضافه کرد: نیروی انتظامی سعی دارد با پیش‌بینی آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌ریزی درست مانع از اتفاق آنها در جامعه شود.

به گفته وی، تحقق این مهم نیازمند تعامل و همکاری تمامی سازمان‌ها و نهادها به ویژه متولیان فرهنگی و رسانه‌های مؤثر در استان است.

بنی‌عامریان خاطرنشان کرد:‌ نهادها و ارگان‌های مختلف باید ضمن رصد و شناسایی مشکلات موجود در جامعه، با ارائه راهکارهای مطلوب نیروی انتظامی را در کاهش میزان آسیب‌ها و بروز و ظهور آسیب‌های جدید یاری دهند.

وی اعتیاد را یکی از مهم‌ترین آسیب‌های کنونی جامعه خواند که به یک مشکل جدی در استان تبدیل شده است و گفت: علاوه بر افزایش آمار معتادین، استفاده از مواد مخدر صنعتی نیز در حال افزایش است.

بنی‌عامریان افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی را زنگ خطری برای تعمیم آن به کل جامعه خواند و گفت: جوانان ما به دلیل کم‌اطلاعی و ناآشنایی با تأثیرات مخرب استفاده از مواد مخدر صنعتی به این سمت کشیده می‌شوند که باید رسانه‌ها به این مسئله ورود کرده و پیامدهای ناشی از مصرف مواد مخدر صنعتی را اطلاع‌رسانی نمایند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان همچنین به تلاش دستگاه انتظامی استان در زمینه کاهش تصادفات جاده‌ای و درون‌شهری اشاره و تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند بهترین نقش را در این راستا داشته باشند.

به گفته وی با وجودی که استان کردستان در زمینه تصادفات و کاهش تلفات جانی در جاده‌ها از وضعیت خوبی برخوردار بوده و در طول 6 سال گذشته به عنوان یکی از کم حادثه‌ترین استان‌ها معرفی شده است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب و ایده‌ال هنوز فاصله داریم.

بنی‌عامریان خاطرنشان کرد: جلوگیری از بروز حتی یک حادثه که می‌تواند لطمات جبران‌ناپذیر را داشته باشد هدف نیروی انتظامی است و لازمه تحقق آن فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌هاست.

وی افزود:‌ در حوزه پلیس آگاهی نیز یک سری مشکلات در سطح استان داریم که نیاز است از طریق رسانه‌ها آگاه‌سازی‌های لازم در سطح جامعه صورت گیرد.

به گفته وی فرهنگ‌سازی درستی در مورد وظایف شهروندان در مورد مراقبت از اموالشان انجام نشده که نیاز به روشنگری‌های لازم دارد و این یکی از وظایف مهم رسانه‌هاست که باید در این بخش اهتمام ویژه داشته باشند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان بیان کرد:‌ برای جلوگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نیاز است تا مردم از طریق رسانه‌ها آگاهی‌های لازم را کسب کنند تا اتفاقاتی از این دست در جامعه رخ ندهد.

وی در ادامه از خبرگزاری فارس به عنوان یکی از رسانه‌های تاثیرگذار و فعال در سطح استان نام برد و گفت:‌ خبرنگاران این رسانه همواره در راستای ارتقای سطح فرهنگ عمومی و انعکاس اخبار به بهترین شکل ممکن عمل کرده‌اند.

بنی‌عامریان در پایان خواستار تعامل بیش از پیش این رسانه با دستگاه انتظامی استان شد و گفت:‌ خبرگزاری فارس همواره ما را در رسیدن به اهدافمان یاری کرده است.

انتهای پیام/79002/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول