اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد آیت‌الله آملی:

بیشترین شهدا در حماسه اسلامی مردم آمل از اقشار مختلف مردم بودند

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی گفت: بیشترین شهدا در حماسه اسلامی مردم آمل در سال 60 از اقشار مختلف مردم بودند.

بیشترین شهدا در حماسه اسلامی مردم آمل از اقشار مختلف مردم بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی، حجت‌الاسلام علی اصغری با اشاره به کیفیت برنامه‌های فرهنگی برگزار شده در سی و یکمین سالگرد حماسه اسلامی مردم آمل گفت: مراسم نواخته شدن زنگ مقاومت در هنرستان چهل شهید و همایش تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران ششم بهمن در جوار بقعه میر حیدر آملی و شهدای گمنام با حضور نماینده ولی‌فقیه، استاندار مازندران و تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی از جمله فاضل لاریجانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی برگزار شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری وضعیت آب و هوایی ششم بهمن‌ماه سال 60 آمل گفت: در هوای سرد زمستانی شور و شوق مردم برای دفاع از اسلام و انقلاب تا اندازه‌ای بود که عرق از سر و صورتشان روان بود.

مسئول کمیته انقلاب اسلامی در سال 60 با اشاره به نحوه عملکرد اتحادیه کمونیست‌ها برای ورود به شهر آمل اظهار داشت: آن‌ها غافلگیرانه و در لباس نیروهای خودی وارد شهر شدند که برخی از برادران پاسدار و بسیجی به همین خاطر توسط کمونیست‌ها دستگیر شدند.

اصغری ادامه داد: اتحادیه کمونیست‌ها مجهز به عالی‌ترین سلاح‌ها بودند.

وی با اشاره به این‌که پیش‌بینی جنگلی‌ها این بود با وجود چندین تشکل سیاسی ضد انقلاب در آمل آن‌ها از حمایت مردمی برخوردار می‌شوند، تصریح کرد: آن روز دو چیز حاکم بود یکی عقل و دیگر عشق، مردم آمل عاقلانه برای حفظ کیان اسلام و حفظ شهرشان حرکت کرده بودند و دیگر این‌که مردم آمل عاشق شهادت بودند.

امام جمعه موقت آمل با اشاره به این نکته که بیشترین شهید در حماسه اسلامی مردم آمل در سال 60 از اقشار مختلف مردم بودند، گفت: از میان شهدا فقط چند نفر از برادران سپاه و بسیج بودند و آمل بیش از چهل شهید تقدیم انقلاب کرد.

انتهای‌پیام/86011/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول