اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشت علوم پزشکی یاسوج:

مردم برای ثبت اطلاعات خانوار خود با مراکز بهداشتی همکاری کنند

خبرگزاری فارس: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به ثبت اطلاعات بیش از 100 هزار نفر از شهروندان این استان گفت:‌ مردم برای ثبت اطلاعات خانوار خود با مراکز بهداشتی همکاری کنند.

مردم برای ثبت اطلاعات خانوار خود با مراکز بهداشتی همکاری کنند

سید رشید غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یاسوج از روند مطلوب اجرای طرح پزشک خانواده در شهر یاسوج خبر داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار داشت: شناسایی خانوارها آغاز شده و بر این اساس همکاران ما در مراکز بهداشتی فرم‌هایی را برای ثبت‌نام افراد به صورت خانه به خانه در اختیار خانواده‌ها قرار دادند.

وی با برشمردن مزایای طرح پزشک خانواده از مردم خواست که برای اجرایی شدن این طرح با مراکز بهداشت همکاری لازم را داشته باشند و با تحویل این فرم‌ها آمادگی خود را برای شرکت در این طرح اعلام کنند تا سایر مراحل اجرایی نیز طی شود.

غفاری با تقدیر از نقش رسانه‌ها در آشنایی مردم و پزشکان با طرح پزشک خانواده گفت:‌ تاکنون 130 پزشک در طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کردند که پیش‌بینی می‌شود این تعداد به 170 پزشک برسد.

این متولی سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با اضافه شدن حدود 40 پزشک، مشکل کمبود پزشک در این طرح برطرف می‌شود، ادامه داد: هر 10 هزار نفر از مردم تحت پوشش یک مرکز بهداشتی با اکیپ مجهز پزشکی هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج توضیح داد: این مراکز در روز به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند و در شب نیز مراکز جایگزینی به مردم معرفی می‌شوند. 

وی تصریح کرد: اگر خانواده‌ای قصد نداشته باشد از مزایای سیستم ارجاع طرح پزشک خانواده استفاده کند به معنی آمادگی برای پرداخت همه هزینه‌های درمانی خود و خانواده است زیرا در غیر این صورت 100 درصد هزینه‌های درمانی به عهده خانوار است و تخفیفی داده نمی‌شود.

غفاری از تلاش شبانه‌روزی اکیپ‌های نظارتی این معاونت در سه شهر یاسوج، گچساران و دهدشت گفت و بیان کرد: همکاران ما در حال ثبت اطلاعات خانوارها در سامانه طرح پزشک خانواده هستند و تاکنون اطلاعات بیش از 100 هزار نفر از شهروندان استان کهگیلویه و بویراحمد در این سامانه درج شده است.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تأکید کرد: بدون شک هر چه مردم همکاری بیشتری برای مشارکت در طرح پزشک خانواده داشته باشند زمان اجرای کامل این طرح نیز سریع‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به آماده شدن زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هر لحظه که ستاد اجرایی این طرح در کشور تصمیم بگیرد این طرح آماده اجرایی شدن در این استان است.

غفاری اجرای این طرح را بسیار به نفع مردم خواند و خاطرنشان کرد: در حال حاضر و در سطح یک بیش از 75 درصد هزینه‌های درمانی به عهده مردم بوده ولی با اجرای طرح پزشک خانواده مردم کمتر از نیمی از این هزینه‌ها را می‌پردازند و در سطح یک نیز ویزیت و دارو رایگان خواهد بود.

به گزارش فارس اخیرا از سوی مراکز بهداشتی این استان فرم‌هایی در جلوی درب منازل افراد به آن‌ها تحویل داده شد که اطلاعات خانوار در آن‌ها درج شود که بدون شک همکاری مردم در پر کردن این فرم‌ها و تحویل آن‌ها به مراکز بهداشتی می‌تواند در اتمام ثبت اطلاعات شهروندان در حوزه سلامت بسیار مؤثر باشد.

انتهای پیام/82005/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول