اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش و پرورش بویراحمد عنوان کرد

نظارت کامل بهداشتی بر بوفه‌های اغذیه‌فروشی مدارس یاسوج

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی آموزش و پرورش بویراحمد از نظارت کامل بهداشتی بر بوفه‌های اغذیه‌فروشی مدارس یاسوج و روستاهای تابعه خبر داد.

نظارت کامل بهداشتی بر بوفه‌های اغذیه‌فروشی مدارس یاسوج

سید بهاءالدین ملک‌حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به وضعیت تغذیه دانش‌آموزان در سطح مدارس بویراحمد اشاره و اظهار کرد: تغذیه این قشر از جامعه در مقاطع ابتدایی بیشتر بر عهده خانواده‌ها بوده که استقبال خوبی از غذای خانگی نمی‌شود.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد بخش دیگر تامین تغذیه دانش‌آموزان را استفاده از اغذیه بوفه مدارس عنوان کرد و گفت: نظارت کامل بر بهداشت محیط بوفه‌ها توسط مربیان بهداشت و مرکز بهداشت شهرستان اعمال می‌شود.

ملک‌حسینی تاکید کرد: موادی که در بوفه مدارس توزیع می‌شود باید مواد سالم و ضروری برای دانش‌آموزان در سطح مدارس باشد و نظارت کامل و جامع بر بوفه‌ها از ضروریات امر در مدارس شهرستان است.

وی مهمترین مشکل تغذیه‌ای دانش‌آموزان را ناشی از شیوه نادرست تغذیه‌ای آنها از سوی والدین دانست و گفت: استفاده از غذاهای خانگی در بین دانش‌آموزان نیاز به فرهنگ‌سازی بوده و خانواده‌ها باید شرایط غذای سالم و مفید را برای فرزندان خود شرح و راهنمایی لازم نیز صورت پذیرد.

این مسئول علاقه و مصرف دانش‌آموزان به فست‌فودها را بیش از غذای خانگی عنوان کرد و گفت: خانواده‌ها با توجه به میزان علاقه فرزندان به اغذیه غیر ضروری شرایط لازم برای آنها را فراهم و از مواد غذایی سالم امتناع می‌کنند که باعث بروز مشکلات زیادی در این خصوص شده است.

ملک‌حسینی تصریح کرد: بر اساس بخشنامه‌ها کارشناسان مرکز بهداشت به مدارس مناطق مراجعه و سلامت محیط، مواد توزیع‌ کننده در بوفه مدارس، کارت بهداشت توزیع کننده بررسی و در صورت بروز تخلف و یا اعمال قانون با متخلفین طبق قانون برخورد لازم صورت می‌گیرد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ادامه داد: مطابق با بخشنامه‌های کشوری اداره بوفه مدارس از عهده سرایداران خارج و زیر نظر رئیس مدرسه در قالب تعاونی‌های آموزشگاه‌ها با مشارکت جامعه هدف راه‌اندازی شده اما با این وجود در سطح مدارس باب شده که سرایداران بوفه را تحویل بگیرند.

وی وضعیت بهداشت مدارس سطح شهرستان بویراحمد را مناسب ارزیابی کرد و گفت: مسائل بهداشتی و نظافت از خدمت‌گزاری خدمه مدرسه بوده که کار این واحد پرورشی و تربیتی نظارت، بازدید و تذکرات ناشی از عدم رعایت بهداشت در سطح مدارس بوده است.

این مسئول در پاسخ به سؤالی مبنی بر وضعیت نامناسب برخی سرویس بهداشتی مدارس در مقاطع ابتدایی اظهار کرد: متولی امر  ساماندهی سرویس بهداشتی مدارس به اداره نوسازی مدارس محول شده و کار تاسیس و نگهداری را برعهده داشته که در سطح مدارس شهری مشکلات چندانی تاکنون گزارش نشده است.

ملک‌حسینی تعداد مربیان پرورشی در سطح شهرستان بویراحمد را 130 نفر عنوان کرد و گفت: در سطح این شهرستان 140 دبیر ورزش، 83 مشاور در مدارس و 11 رابط مشاور وجود دارد که به بررسی مشکلات، رسیدگی به شبهات، برنامه‌های ورزشی و ... خدمت‌رسانی لازم در این خصوص را اعمال می‌کنند.

انتهای پیام/82011/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول