اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

حفظ اسلام در سایه وحدت مسلمانان عملی می‌شود

خبرگزاری فارس: خطیب نماز جمعه کازرون گفت: حفظ اسلام در سایه وحدت عملی می‌شود، بنابراین مسلمانان باید از توهین به مقدسات یکدیگر دست بردارند.

حفظ اسلام در سایه وحدت مسلمانان عملی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز دشمن‌شکن امروز این شهر با گرامیداشت میلاد سراسر خیر و برکت پیامبر رحمت حضرت محمد‌بن عبدالله (ص) و رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق (ع) در سخنانی اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) اسوه کامل اخلاق و مهرورزی بود، بنابراین روز ولادت آن حضرت، روز اخلاق و مهرورزی نام‌گذاری شده است.

وی هفته وحدت را یکی از ضروریات مهم امت اسلام دانست و ادامه داد: امروزه یکی از ابزارهای رایج دشمنان در راستای اختلاف‌افکنی میان همبستگی مسلمانان، دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی است و می‌خواهند دعوا راه بیندازند و مورد اختلافی را برجسته کنند.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه جنگ شیعه و سنی برای دشمنان اسلام بسیار قیمت دارد، خاطرنشان کرد: آن‌ها در این راستا سرمایه‌گذاری فراوانی کرده‌اند تا با اختلاف‌افکنی از همبستگی مسلمانان در دنیا بکاهند.

خرسند تصریح کرد: شیعه و سنی در مبانی و اصول اسلام از جمله توحید و وحدانیت، رسالت پیامبر، اعتقاد به روز قیامت، برپایی نماز، زکات، حج، امر به معروف و نهی از منکر و نیز جهاد مشترک هستند و نباید برای مذاق دشمنان پا به این اصول و مبانی بگذارند.

وی اضافه کرد: برخی فرقه‌های انحرافی مانند وهابیت ساخته و پرداخته انگلیس و آمریکا است و به آن کمک می‌کنند تا اختلاف‌افکنی میان مسلمانان ایجاد کنند و سودش را ببرند.

خطیب نماز جمعه کازرون از برادرکشی در سوریه که به تحریک دشمنان اسلام صورت می‌گیرد، ابراز تأسف کرد و گفت: چرا ملت سوریه صف‌آرایی و جبهه‌های عظیم دشمنان را نمی‌بینند که به دنبال از بین بردن اصل اسلام هستند.

خرسند عنوان کرد: امروزه جنگ احزاب میان امت اسلامی مانند دوران پیامبر اسلام (ص) شروع شده و دشمنان در پی از بین بردن اصل اسلام هستند، بنابراین باید تمام مسلمانان هوشیار باشند.

وی هرگونه تندروی و توهین به مقدسات شیعیان توسط اهل تسنن و نیز هرگونه توهین و بی‌حرمتی به مقدسات اهل تسنن توسط شیعیان را خدمت به دشمنان اسلام دانست.

خطیب جمعه کازرون بیان کرد: ما مسلمانان ضمن اینکه باید به اعتقادات خود پایبند و تعصب داشته باشیم، نباید به مقدسات یکدیگر توهین کنیم.

خرسند در بخش دیگر سخنانش اتحاد دولت و مجلس در برگزاری جلسات مشترک در راستای حل مشکلات اقتصادی مردم در شرایط فعلی را خوب توصیف کرد و ابراز داشت: این‌گونه کارها بسیار مورد توجه امام (ره) بنیان‌گذار نظام و امروز نیز از تأکیدات مقام عظمای ولایت مقام معظم رهبری بوده است که گره‌ای از مشکلات مردم گشاده شود.

امام جمعه کازرون ادامه داد: امروزه دشمنان با تمام قدرت به میدان آمده‌اند تا بتواند با شگردهای مختلف ملت ایران را به زانو در آورند که در این راستا مسئولان و مردم باید هوشیار باشند و آب به آسیاب دشمن نریزند.

وی یادآور شد: 32 سال است که ملت ایران انواع تحریم، رجزخوانی و شیطنت و فتنه‌انگیزی‌های دشمنان را لمس کرده‌اند و دیگر آبدیده شده‌اند.

خرسند متذکر شد: مسئولان در هدفمندی یارانه‌ها وضعیت معیشتی مردم را دریابند و تدبیری در راستای حل مشکلات آنان بیاندیشند و در رأس امور خود قرار دهند.

خطیب نماز جمعه کازرون در پایان اذعان داشت: اگر قرار است کمکی و یا توزیع اجناسی برای مردم صورت گیرد، باید طوری انجام پذیرد که عزت مردم زیر سئوال نرود.

انتهای پیام/  2448/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول