اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگی میراث کرمان خبر داد

پایان فیلمبرداری مستندسازان اروپایی در کرمان / ساخت نخستین فیلم سینمایی با موضوع گردشگری

خبرگزاری فارس: مدیر امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: مراحل فیلم‌برداری گروه‌های مستندساز شبکه خبر اسپانیا و«رک» فرانسه از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان کرمان پایان یافت.

پایان فیلمبرداری مستندسازان اروپایی در کرمان / ساخت نخستین فیلم سینمایی با موضوع گردشگری

محمدمهدی افضلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: مراحل فیلم‌برداری گروه‌های مستندساز شبکه خبر اسپانیا (hispan) و«رک» فرانسه از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان کرمان پایان یافت.

وی بیان داشت: این گروه‌های مستندساز اروپایی طی مدت حضور در استان کرمان از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرهای کرمان، ماهان، شهداد، راین، جیرفت و میمند تصویربرداری کردند.

افضلی با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک گزارش تصویری سفر گروه‌های مذکور به استان کرمان از شبکه‌های اسپانیا و فرانسه پخش می‌شود، افزود: بدون شک نمایش این قبیل مستندها در رسانه‌های اروپایی موجبات حضور گردشگران در این خطه را فراهم می‌کند.

وی برپایی جشنواره‌های مختلف گردشگری را زمینه‌ساز حضور فیلم‌‌سازان و مستندسازان داخلی و خارجی در استان کرمان عنوان و خاطرنشان کرد: از زمان برگزاری جشنواره گردشگری کلوت‌های شهداد و راین با همکاری مشترک میراث فرهنگی و فرمانداری کرمان و پخش مستقیم از شبکه‌های محلی و فرامحلی میزان درخواست‌ها برای فیلم‌برداری از جاذبه‌های استان کرمان افزایش چشمگیری داشته است.

افضلی با اشاره به اینکه در پاییز سال جاری نخستین فیلم سینمایی با موضوع گردشگری در استان کرمان ساخته شد، ابراز داشت: با اکران این فیلم در سینماهای کشور بخش‌های مهمی از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری منطقه به هموطنان شناسانده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به زودی فیلم‌برداری قسمت‌هایی از یک سریال بلند سینمایی در زمینه زندگی‌نامه یکی از شاعران و عارفان بلندآوازه ایران در کرمان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/2446/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول