اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون فرهنگی شهید مطهری مشهد:

مسئولان فرهنگی در ارتباط با مساجد تلاش کنند

خبرگزاری فارس: مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید مطهری مشهد گفت: افرادی که در زمینه‌های فرهنگی مسئولیت دارند باید در ارتباط با مساجد تلاش بیشتری داشته باشند.

مسئولان فرهنگی در ارتباط با مساجد تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا رضایی در نشست هم‌اندیشی مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌رضوی که در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی برگزار شد اظهار کرد: برکات مساجد برکات زیاد و غیرقابل شمارشی است.

وی تصریح کرد: این آثار و برکات از دوره صدر اسلام و تا انقلاب اسلامی ایران مشهود است همچنین مساجد در بخش تهاجم فرهنگی نیز در خط مقدم جبهه جنگ ایستاده‌اند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید مطهری با اشاره به برنامه‌ریزی‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های قوی که در این شورا برنامه‌ریزی شده است کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

رضایی مساجد را جزو حوزه‌های مهم در حفظ ارزش‌های اسلامی دانست و تاکید کرد: کسانی که جایگاه فرهنگی دارند باید در ارتباط با مساجد تلاش کنند.

در ادامه این نشست امیر دانشور مدیر کانون فرهنگی و هنری الاقصی با بیان اینکه مهم‌ترین مرکز ارشاد در ایران مساجد هستند اظهار کرد: خدمتگزاران در مساجد بدون هیچ‌گونه چشمداشت مالی فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این مراکز با هزینه‌های بسیار پایین کارهای بزرگ فرهنگی انجام می‌دهند و نیروی انسانی رایگان و با علاقه نیز به انجام بهتر امور کمک می‌کنند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری الاقصی با اشاره به ضرورت مدیریت هزینه‌ها اظهار کرد: با سرمایه‌گذاری و نیازسنجی می‌توان نقش اصلی را در زمینه‌های فرهنگی توسط مساجد انجام داد.

همچنین در ادامه عباس آرانیان مدیر کانون فرهنگی و هنری کمیل اظهار کرد: باید علاوه بر رشد کمی کانون‌ها به رشد کیفی آنها نیز دقت کرد.

وی تصریح کرد: کانون‌های مساجد که افتتاح می‌شوند به توجهات معنوی و نظارت و رسیدگی نیاز دارند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری کمیل ادامه داد: به عبارت دیگر رشد کمی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید با رشد محتوایی و امکاناتی به لحاظ نظارت و رسیدگی همگام شود.

آرانیان بازدید مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: باید بتوان با توجه به این مراکز موجبات برتری و سرآمد بودن آنها را در زمینه‌های مختلف ایجاد کرد.

در ادامه این نشست محمد ربانی مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید حسین تقوایی اظهار کرد: در مراکز فرهنگی و هنری مساجد می‌توان به راحتی و با بودجه‌های بسیار پایین اشتغال‌زایی کرد.

وی با بیان اینکه ادامه هر فعالیت مناسبی نیاز به تشویق دارد تصریح کرد: باید برای کانون‌هایی که در شاخص‌های فرهنگی ارتقا داشته‌اند امتیازات بیشتری قائل شد تا تشویقی برای سایر مراکز باشد تا در زمینه‌های مختلف بهتر فعالیت کنند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید حسین تقوایی با اشاره به نمایشگاه قرآن و عترت که در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود یادآور شد: بهتر است برای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و هیئت‌های مذهبی ردیفی جداگانه در این نمایشگاه در نظر گرفته شود تا این مؤسسات مورد قیاس با دیگر مؤسسات شرکت‌کننده در این نمایشگاه واقع نشوند.

انتهای پیام/70010/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول