اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد خراسان‌رضوی:

توقعات در حوزه‌های قرآنی به مطالبات تبدیل شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی گفت: باید توقعات و انتظاراتی که در حوزه‌های قرآنی وجود دارد به مطالبات تبدیل شود.

توقعات در حوزه‌های قرآنی به مطالبات تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید سعید سرابی در حاشیه نشست هم‌اندیشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی با مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این گونه نشست‌ها باید تکرار شود تا بتوان از ثمرات آنها استفاده کرد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی که در حال حاضر حوزه‌های فرهنگی و هنری با آنها درگیر است تصریح کرد: بسیاری از راهکارهایی که برای پیشبرد امور هنری وجود دارد جنبه‌های غیر مالی دارد و می‌توان با استفاده از انجام دادن اقدامات کارساز به انجام آنها مساعدت کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در شرایط سخت‌تر نیز به سر برده است خاطر نشان کرد: باید اقداماتی انجام داد تا در زمان‌های بحران اقتصادی نیز کارگشا باشد.

سرابی اضافه کرد: به عنوان مثال اقداماتی مانند اهدای مجوز مؤسسات فرهنگی تک منظوره به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از اقدامات غیر مادی است که می‌تواند بسیار کمک دهنده باشد.

وی با اشاره به بودجه‌های بسیار پایین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تاکید کرد: برخی از این مراکز با بودجه‌های بسیار پایین کارهای فرهنگی مهمی انجام می‌دهند که این مبالغ مبلغ خرید کاغذ یک روز ادارات نمی‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی با بیان اینکه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی از ارکانی است که باید مورد توجه زیاد قرار بگیرد متذکر شد: فاصله نظارت هر روز از ساختار اداری بیشتر می‌شود و برای بیشتر کردن نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید تمهیداتی اندیشیده شود.

سرابی ادامه داد: راهکار اصلی بیشتر شدن نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تشکیل اتاق فکر و جلسات شوراهاست که باید دوباره فعال شوند.

وی با تاکید بر اینکه حضور در مراکز فرهنگی و هنری باید در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد قرار بگیرد متذکر شد: همچنین در این بازدیدها باید اولویت با مناطق محروم و حاشیه شهر باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی توجه به ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان را امری ضروری عنوان کرد و یادآور شد: یکی از توجهاتی که به ظرفیت‌های مساجد شده است برگزاری جشنواره بچه‌های مسجد به صورت نمایشگاهی است.

سرابی افزود: در این جشنواره مساجد می‌توانند دستاوردهای خود را برای افراد به نمایش بگذارند تا دیگر اقشار جامعه با ظرفیت‌های این نهاد اجتماعی آشنا شوند.

وی با بیان اینکه برخی از اوقات انتظارات و توقعات کافی نیستند تاکید کرد: باید توقعات و انتظارات در حوزه‌های قرآنی به مطالبات تبدیل شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی ادامه داد: به عنوان مثال برگزاری جشنواره قرآنی برای اهالی مساجد باید به مطالبه تبدیل شود.

انتهای پیام/70010/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول