اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون اندیشه مطهر مشهد:

مساجد باید به روحانیون نزدیک‌تر شوند

خبرگزاری فارس: مدیر کانون فرهنگی و هنری اندیشه مطهر مشهد گفت: باید مساجد به جامعه روحانیت و حوزه نزدیک‌تر شوند تا اهداف قرآنی مساجد اجرایی شود.

مساجد باید به روحانیون نزدیک‌تر شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی محمدی در نشست هم‌اندیشی مدیران مراکز فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌رضوی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی که در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: هفته وحدت هفته مسلمینی است که محور اعمالشان پیامبر (ص) و قرآن است.

وی با بیان اینکه مسجد و قرآن دو جزء جدانشدنی نسبت به یکدیگر هستند، تصریح کرد: قرآن به معنی مسجد و مسجد به معنی قرآن است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری اندیشه مطهر مشهد با بیان اینکه در مسجد تمامی اقشار مختلف یک جامعه جمع می‌شوند، خاطر نشان کرد: باید راهکاری اندیشیده شود تا این جمعیت عظیم بیشتر به روحانیت و روحانیون نزدیک شوند.

محمدی ادامه داد: اگر این مجموعه‌ها بیشتر با روحانیت و حوزه عجین شوند، عشق و علاقه در مسجدی‌ها که پایه قرآنی دارد به روحانیت نزدیک‌تر شده و از ظرفیت‌های آنان استفاده می‌کند.

وی سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی در زمینه‌های نزدیک شدن روحانیت به مساجد را امری ضروری دانست و متذکر شد: باید نشست‌های صمیمی و آموزشی میان اعضای مساجد و روحانیون انجام شود تا آموزه‌های دینی به طور کامل‌تر به مردم انتقال پیدا کند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری اندیشه مطهر مشهد با اشاره به اینکه در نشست‌های صمیمی باید عنصر اصلی و محور قالب قرآن باشد، تأکید کرد: مردم باید از این یادگار پیامبر (ص) به نحو احسن استفاده کنند.

محمدی با تأکید بر اینکه فاصله گرفتن از قرآن و عترت سبب فاصله گرفتن از ارزش‌های انقلاب می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر در میان مردم فاصله‌ای با قرآن احساس می‌شود.

وی عنوان کرد: این فاصله سبب می‌شود که اقدامات قرآنی در جامعه کمتر شده و سرمایه‌گذاری روی اقدامات قرآنی کاهش یابد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری اندیشه مطهر مشهد ادامه داد: آموزش قرآن نیاز به سرمایه‌گذاری، بودجه و برنامه‌ریزی دارد.

متولیان مساجد در راستای خودکفایی حرکت کنند

همچنین در ادامه محمدرضا جعفری، مدیر کانون امام محمد باقر با اشاره به راهکارهایی که باید با استفاده از آنها فعالیت‌های قرآنی را رونق بخشید، ابراز کرد: می‌توان با استفاده از تشکیل کمیسیون‌های مختلف در مجلس و دولت فعالیت‌های قرآنی را رونق بخشید.

وی اذعان داشت: این کمیسیون‌ها می‌توانند با استفاده از اختیارات خود مطالبات حوزه‌های فرهنگی را پیگیری و در صورتی که نیازی به تأمین اعتبار وجود داشته باشد با استفاده از اختیارات خود تأمین اعتبارات را اجرایی کنند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری اندیشه مطهر مشهد با بیان اینکه در قرآن آیات زیادی در مورد مسائل اجتماعی وجود دارد، اضافه کرد: مسجد در جامعه اسلامی جایگاه دیانت و سیاست است و باید به مسائل آن پرداخته شود.

جعفری در پایان یادآور شد: متولیان امور مساجد باید در راستای خودکفایی حرکت کنند و تلاش بیشتری در زمینه غنی‌سازی مساجد داشته باشند.

انتهای پیام/70010/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول