اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ارشاد خراسان‌رضوی:

شعارزدگی مهم‌ترین آسیب در عرصه‌های فرهنگی است

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی گفت: یکی از آسیب‌هایی که حوزه‌های فرهنگی به طور جدی با آن روبه‌رو است شعارزدگی در زمینه اقدامات فرهنگی است.

شعارزدگی مهم‌ترین آسیب در عرصه‌های فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سید سعید سرابی در نشست هم‌اندیشی مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی که در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی برگزار شد اظهار کرد: در تمام جلسات برگزار شده با فعالان فرهنگی حوزه‌های مختلف مقصد بهره‌مند شدن از ایده‌های فعالان حوزه‌ای مختلف است.

وی تصریح کرد: یکی از حوزه‌های فعال در زمینه‌های فرهنگی حوزه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است که تاثیر آن در حوزه‌های متفاوت فرهنگی به طور کامل درک شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه باید در زمینه‌های متفاوت برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت تبیین شود خاطر نشان کرد: باید چشم‌اندازهای برنامه‌های فرهنگی را به‌گونه‌ای طراحی کنیم که در آنها جایگاه ویژه‌ای برای مساجد در نظر داشته باشند.

سرابی با بیان اینکه کانون‌های مساجد باید فعالیت‌های ویژه‌ای داشته باشند تاکید کرد: نگاه مدیران کانون‌های مساجد باید به گونه‌ای باشد که در برنامه‌ریزی‌های کلان فرهنگی کشور خود را دخیل بدانند.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت حوزه فرهنگی و هنری در واقع با کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است اضافه کرد: مدیران این مراکز باید مدیران ارشاد را از ایده‌ها و انتقادات خود بهره‌مند کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی با بیان اینکه در حال حاضر تعیین راهبردهای قرآنی و اسلامی در تمام حوزه‌های جزو دستور کارهای قطعی است متذکر شد: در حال حاضر در ارشاد خراسان‌رضوی 2 معضل بزرگ فرهنگی را با محوریت قرآن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

سرابی ادامه داد: اولین معضل بزرگ در بحث‌های فرهنگی و هنری مقوله فیلم و انیمیشن است که جشنواره ملی فیلم کوتاه و انیمیشن آیات فعال شده است که محوریت اصلی موضوعات آن مقوله‌های قرآنی است.

وی افزود: همچنین در حوزه داستان نیز جشنواره ملی داستان‌های قرآنی برگزار شده است که در واقع یک مصداق کوچک و یک نقطه شروع برای فعالیت‌های ارشاد خراسان‌رضوی است تا رنگ و بوی قرآنی به خود بگیرند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی با بیان اینکه آسیب‌های زیادی در عرصه‌های فرهنگی وجود دارد یادآور شد: مهم‌ترین آسیب در عرصه‌های فرهنگی و هنری شعارزدگی به ویژه در مدیران است.

سرابی تاکید کرد: برخی از مسئولان عرصه‌های فرهنگی در رده‌های مختلف در مرحله شعار دادن باقی مانده و بنا به دلایل گوناگون و مطالبات مختلفی که در حوزه‌های فرهنگی و هنری وجود دارد شعارها در حد روزمره و کلامی باقی می‌مانند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از مدیران ارزشی که در نظام انقلاب اسلامی خدمت کرده‌اند اعضای مساجد بوده‌اند خاطر نشان کرد: این افراد توانسته‌اند بخشی از مطالبات ارزشی کشور خود را انجام دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی تصریح کرد: بنابراین مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید با دیدگاه شکل دادن به مدیریت‌های کلان ارزشی وارد عرصه‌های فرهنگی شوند.

انتهای پیام/70010/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول