اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان سمنان:

فرهنگیان باید زمینه‌ساز ایجاد مدینه فاضله در ایران باشند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان سمنان گفت: فرهنگیان به ویژه بسیجیان فرهنگی باید زمینه‌ساز ایجاد مدینه فاضله در جامعه ایرانی باشند.

فرهنگیان باید زمینه‌ساز ایجاد مدینه فاضله در ایران باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، غلام‏رضا حافظی عصر امروز در گردهمایی استانی مدیران کانون‌های بسیج فرهنگیان و رؤسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان که با حضور جانشین سازمان بسیج فرهنگیان کشور، فرمانده سپاه استان و مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در خانه معلم سمنان برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگیان با تعلیم و تربیت سر و کار دارند و این‏که گفته شده، معلمی شغل انبیاست، سخنی به‏جا و شایسته این قشر است.

وی افزود: امام خمینی(ره) در خصوص جایگاه فرهنگیان فرموده‌اند که «‌سعادت و شقاوت ملت در دستان فرهنگیان است و فرهنگی اگر خوب باشد، مملکت خوب است».

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان سمنان بیان داشت: آموزش و پرورش باید فاصله مدینه فاضله را با دیگر مداین فاسقه و فاسده و ... حفظ و زیاد کند.

حافظی با اشاره به روایتی افزود: به امام صادق(ع) گفتند فلان خانه مرکز لهو و لعب است و ایشان فرمودند که صاحب خانه بنده است یا آزاد و این بدین معناست که انسان‌ها در انتخاب راه و انتخاب مدینه آزادند که فاضله یا فاسده را انتخاب کنند؛ اما آنچه باید بدانیم این بوده که فطرت انسانی بیشتر به طرف مدینه فاضله تمایل دارد.

بسیج در کنار آموزش و پرورش است

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان سمنان تأکید کرد: فرهنگیان باید زمینه‌ساز مدینه فاضله باشند و اینکه آیا آموزش و پرورش در این زمینه موفق بوده یا خیر، مسئله‏ای است که نتیجه‌اش را در نسل‌های بعدی خواهیم دید.

حافظی یادآور شد: اگر دیدیم که بیمارستان‌ها و دادگاه‌ها شلوغ شده، یعنی اینکه آموزش و پرورش موفق نبوده است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان سمنان گفت: در سال 1381 سازمان بسیج فرهنگیان با برشی تاکتیکی از معاونت دانش‌آموزان جدا شد و این امر بسیار اثرگذار بود و پس از آن، دوباره در سال 88 و 89 با دانش‌آموزی ادغام شد و سپس مجددا به صلاح‌دید و به جهت نظر مسئولان در نیمه دوم سال 91 دستور به تفکیک این دو داده شد.

وی تصریح کرد: بسیج در کنار آموزش و پرورش است و این هم‏افزایی و هم‏بستگی باید زمینه‌ساز حرکت به سوی مدینه فاضله باشد و امیدواریم با تلاش و کوشش بسیج و آموزش‌ و پرورش بتوانیم در رکاب امام زمان(عج) باشیم و مدینه فاضله را تحقق بخشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از سمنان، این جلسه در راستای تفکیک بسیج فرهنگیان از بسیج دانش‌آموزی و به منظور تبیین وظایف و ترکیب شورای هماهنگی و ستادهای اجرایی در شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش استان سمنان برگزار شد.

انتهای پیام/2249/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول