اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

مسائل فرهنگی اولویت نخست دولت‌ها قرار گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: به طور معمول مسئولان اجرایی فعالیت‌های فرهنگی را به عنوان اولویت نخست در برنامه‌های خود قرار نداده‌اند و در این چند دولت مسائل اقتصادی و رفاهی اولویت اول بوده است.

مسائل فرهنگی اولویت نخست دولت‌ها قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه «کوثر کربلا و اخلاق» ویژه ائمه جماعات و خانواده‌های آنها که در سالن همایش اداره‌کل تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهار کرد: اکنون کشور در شرایط فوق‌العاده حساس بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: از نظر فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فرصت خوبی در اختیار ما است که نباید در این زمینه غفلت کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه درک شرایط موجود یکی از مسائل مهم است گفت: دشمنان با مشاهده حرکت عظیم انقلاب اسلامی باور نداشتند تا این اندازه نهضت و انقلاب تأثیرگذار باشد و منشأ تحول بین ملت‌ها قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان از ابتدا هر چه در توان داشتند به کار بردند تا توان و قدرت کشور به گوش ملت‌های دیگر نرسد ولی فعالیت‌های آنها این نتیجه را در برداشت تا صدای ما به همه دنیا برسد.

اسکندری به جنگ هشت ساله اشاره کرد و افزود: مدیریت امام خمینی(ره)، مسئولان و دست‌اندرکاران جنگ را که برای انقلاب آسیب و تهدید جدی بود به فرصت تبدیل کرد.

وی یادآور شد: جنگ در جایگاه خود تهدید محسوب می‌شود مگر آنکه به فرصت تبدیل شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم عنوان داشت: دشمنان پس از جنگ هجمه عظیم فرهنگی را آغاز کردند تا با حرکت‌های فرهنگی نظام را سرنگون کنند.

وی ادامه داد: در هجمه فرهنگی نیز ضایعات و تلفات داریم و این طور نیست که دشمن موفقیتی به دست نیاورده باشد ولی تلاش‌ها در مسائل فرهنگی توفیقات نسبی را به ارمغان آورده و از تهدید عبور کردیم.

دشمن حلقه تحریم اقتصادی را تنگ‌تر می‌کند

اسکندری عنوان داشت: زمانی که دشمنان مشاهده کردند در هجمه فرهنگی موفق نیستند به محاصره اقتصادی و ایجاد تحریم‌های اقتصادی پرداختند و حتی روز به روز این حلقه را تنگ‌تر می‌کنند.

وی ادامه داد: اگرچه فشارهای زیادی در این زمینه بر مردم تحمیل می‌شود ولی تا امروز نتوانستند پیروز شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: اگر از این مرحله عبور کنیم شرایط بهتری در عرصه بین‌الملل به وجود می‌آید و کشورهای دارای بیداری اسلامی از ملت ما درس می‌گیرند.

وی یادآور شد: ظرفیت‌های فراوانی در متن جامعه و مردم داریم که اگر از آنها استفاده نشود به موفقیت نمی‌رسیم.

دشمن در شرایط کنونی خیال تهدید ندارد

اسکندری با بیان اینکه اکنون در شرایط کنونی دشمن خیال تهدید نظامی ندارد گفت: با توجه به اقتدار به وجود آمده تهدید نظامی دشمنان منتفی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه پرونده جنگ فرهنگی هیچ‌گاه بسته نمی‌شود گفت: دشمنان همواره تلاش می‌کنند تا با شبهه‌افکنی در بین مردم انحراف به وجود آورند.

وی یادآور شد: این وظیفه همگانی است که در زمینه فرهنگی کار را ادامه دهیم تا دشمن به هدف اصلی خود نرسد.

اسکندری عنوان داشت: نسل جدید به شدت به آموزه‌های اسلامی نیاز دارد نوجوانان و جوانان را باید مراقبت کنیم تا به دام دشمن و شیطان نیفتند که در این زمینه نشر کتاب‌ها و مطالب جدید، تنوع در برنامه‌ها، قرآن و ادعیه در این زمینه مؤثر است.

فعالیت مستقیم و غیرمستقیم در زمینه دعوت فرزندان به نماز

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی گفت: به طور معمول مسئولان اجرایی فعالیت‌های فرهنگی را به عنوان اولویت نخست در برنامه‌های خود قرار نداده‌اند و در این چند دولت مسائل اقتصادی و رفاهی اولویت اول بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: البته اینکه همه توان خود را در مسائل اقتصادی بگذاریم اشتباه است و در این صورت مانند کشورهای اروپایی می‌شویم.

وی یادآور شد: کشورهای اروپایی در گذشته از نظر رفاهی بسیار مقتدر شده ولی از نظر اخلاقی، معنویت و ارتباط با خود بیگانه بودند.

اسکندری عنوان داشت: بسیاری از مسائل اقتصادی کشورهای اروپایی به دلیل فاصله گرفتن از مسائل اخلاقی و دستورات دینی است بنابراین نباید پیرو راه آنها باشیم.

وی با اشاره به اهمیت نماز گفت: فرزندان را نمی‌توان با توبیخ و سرزنش به نماز دعوت کرد بلکه در این زمینه لازم است به طور مستقیم و غیرمستقیم کار کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: بسیاری از اراذل و اوباش دارای 15 تا 30 سال سن هستند و این فاجعه است و مسئولیت آن بر عهده ما قرار دارد و نشان‌دهنده کم‌کاری ماست.

انتهای پیام/78003/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول