اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان:

موقعیت جغرافیایی زنجان نقش مهمی در امداد و نجات جاده‌ای دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی زنجان گفت: این موقعیت می‌تواند امتیاز خوبی برای امدادرسانی به هنگام بروز حوادث محسوب شود.

موقعیت جغرافیایی زنجان نقش مهمی در امداد و نجات جاده‌ای دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی طاهری بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از اعضای نمونه جمعیت هلال احمر استان زنجان که در دارالقرآن زنجان برگزار شد، با اشاره به جمعیت بیش از یک میلیون نفری استان زنجان اظهار داشت: این استان بیش از 21 هزار کیلومتر وسعت دارد.

وی به همسایگی زنجان با هفت استان اشاره کرد و افزود: این استان می‌تواند به شاهراه ارتباطی شمال‌ غرب کشور تبدیل شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی زنجان اضافه کرد: این موقعیت می‌تواند امتیاز خوبی برای امدادرسانی به هنگام بروز حوادث محسوب شود.

وی از وجود هفت پایگاه امداد و نجات ثابت جاده‌ای در سطح استان زنجان خبر داد و گفت: یک پایگاه کوهستانی هم در زنجان مستقر شده است.

طاهری از عضویت 9 هزار جوان در جمعیت هلال احمر استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: این جمعیت 3 هزار و 200 عضو داوطلب دارد.

وی با اشاره به وجود مرکز توانبخشی در جمعیت هلال احمر استان زنجان اضافه کرد: این جمعیت داروخانه و مجموعه ورزشی هم دارد.

*هلال احمر یک سازمان غیر دولتی عام‌المنفعه محسوب می‌شود

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان این جمعیت را یک سازمان غیردولتی عام‌المنفعه و در اختیار مردم دانست و گفت: این سازمان اقدام به ارائه خدمات در عرصه‌های مختلف می‌کند.

*امداد رسانی به 57 روستا توسط جمعیت هلال احمر زنجان

وی از انجام عملیات‌های امداد و نجات در داخل و خارج استان توسط جمعیت هلال احمر استان زنجان خبر داد و اضافه کرد: سیل ماهنشان و زلزله آذربایجان از جمله حوادثی بود که جمعیت هلال احمر زنجان در مناطق حادثه‌دیده حضور یافته است.

طاهری ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان زنجان در سیل ماهنشان اقدام به امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در 20 روستا کرده است.

وی تعداد روستاهای امدادرسانی شده توسط جمعیت هلال احمر استان زنجان در زلزله آذربایجان شرقی را 37 روستا اعلام و تصریح کرد: امدادگران زنجانی به عنوان یکی از استان‌های معین، نخستین استانی بودند که در منطقه آسیب‌دیده حاضر شده‌اند.

*تسکین آلام آسیب‌دیدگان

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به آمادگی نیروهای جمعیت هلال احمر استان زنجان تصریح کرد: این جمعیت برای حفظ آمادگی خود اقدام به برگزاری مانورهای مختلف در سطح استان کرده است.

وی از جلب مشارکت‌های مردمی توسط جمعیت هلال احمر استان زنجان خبر داد و افزود: 135 نفر از اعضای داوطلب این جمعیت از دانشجویان هستند.

طاهری با اشاره به اینکه دو پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در استان در دست ساخت است، درصد پیشرفت این پایگاه‌ها را 50 درصد اعلام کرد.

وی تاکید کرد: تقویت پایگاه‌های امداد و نجات موجب تسریع امداد رسانی به هنگام وقوع حادثه شده و گامی مهم در تسکین آلام حادثه‌دیدگان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/73004/و40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول