اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر همدان تأکید کرد

جوانان سرمایه‌های اصلی هلال احمر در پاسخگویی به چالش‌‌ها

خبرگزاری فارس: معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر همدان گفت: جوانان داوطلب سرمایه‌های اصلی جمعیت هلال احمر در راستای پاسخگویی به چالش‌‌ها هستند.

جوانان سرمایه‌های اصلی هلال احمر در پاسخگویی به چالش‌‌ها

مهدی رشادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری دو روزه کارگاه ظرفیت‌سازی کاروان‌های نیکوکاری در هلال احمر همدان اظهار کرد: به استناد تعالیم و آموزه‌های مبانی دینی مبنی بر مشارکت و سبقت در نیکوکاری با رویکرد توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر و با عنایت به دامنه گسترده آسیب‌پذیری مناطق در ابعاد مختلف از قبیل حوادث و بلایای طبیعی، بهداشتی، اجتماعی، عمرانی، فرهنگی و نیز برخورداری قدیمی‌ترین نهاد بین‌المللی متولی امور جوانان (سازمان جوانان) کارگاه ظرفیت‌سازی کاروان‌های نیکوکاری در هلال احمر فرصت مغتنمی را برای خدمت‌رسانی ایجاد کرده است.

این مسئول افزود: جوانان داوطلب ظرفیت‌های ارزشمند و سرمایه‌های اصلی سازمان در راستای پاسخگویی به چالش‌های مذکور محسوب می‌شوند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان بیان داشت: در این راستا مناسبت‌های ویژه از قبیل مبعث پیامبر اکرم(ص)، عید غدیر، ماه مبارک رمضان، نیمه شعبان، دهه محرم، دهه فجر و سایر اعیاد و ایام ویژه الهام‌بخش خدمات ماندگار در عرصه ارزش‌های انسانی سازمان تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: کاروان‌های نیکوکاری با شیوه و روشی نوین و متمایز و با خدمات متنوع و مؤثر و تجربه موفق رویکرد اجتماع محور در ماه مبارک رمضان زمینه مشارکت اقشار آسیب‌پذیر را در فرآیند طرح و حل مسائل فراهم کرد.

رشادی عنوان کرد: به منظور استمرار و استقرار این رویکرد ضرورت برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی و تجربه مکرر آن به منظور تثبیت و پایداری اجتناب‌ناپذیر است.

این مسئول ادامه داد: رؤسای شعب و کارشناسان هلال احمر استان همدان در یک دوره کارگاهی دو روزه ظرفیت‌سازی کاروان‌های نیکوکاری با رویکرد اجتماع محور را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر همدان با اشاره به اهداف این دوره افزود: این دوره با هدف آموزش پرسنل و رؤسای شعب تابعه و اعضای فعال کاروان‌های نیکوکاری، مشارکت دادن روستاییان در اجرای طرح کاروان‌های نیکوکاری، افزایش ضریب ماندگاری و پایداری خدمات، اعتماد و توانمندسازی روستاییان به جای توقع‌سازی و نیازمندسازی، تضمین خود اتکایی و مشارکت جویی، صرفه‌جویی در هزینه‌های مالی و انسانی و مسئولیت‌پذیری مخاطبان از اهداف عمده این دوره محسوب می‌شود.

وی سرفصل‌های این دوره آموزشی را کارگروهی، مشارکت، جامعه محلی، گروه محلی و ارائه کارگروهی عنوان کرد و ابراز داشت: جایگاه اجتماع‌محور در فرآیند پیشگیری از حادثه و جایگاه تیم مداخله در فرآیند سازمانی و ویژگی‌های تسهیل‌گری و حل مسئله در بین جوانان باید مد نظر قرار گیرد.

رشادی متذکر شد: امروزه اولویت‌بندی ارائه گزارش‌های کارگروهی و جمع‌بندی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این مسئول در پایان سخنانش اذعان داشت: تمام کارشناسان در ابتدا و پایان دوره مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و چگونگی طراحی پروژه و اجرای آن تحت عنوان کاروان نیکوکاری را فراگرفته و با فرآیند اجرای آن و تسهیل‌سازی و اهمیت مراحل اجرا آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/89006/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول