اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قزوین:

هلال احمر برای ‌کمک‌ رسانی در حوادث معنوی ‌‌دنیا‌ آماده باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه قزوین گفت: همانگونه که باید برای حوادث طبیعی و مادی در این دنیا آماده شویم، باید برای حوادث معنوی در این دنیا نیز آمادگی لازم را داشته باشیم.

هلال احمر برای ‌کمک‌ رسانی در حوادث معنوی ‌‌دنیا‌ آماده باشد

به گزارش فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر کشور خدمتگزاری جوانان این نهاد را ستود و بیان داشت: در این نهاد مهم جوانانی هستند که خالصانه برای کمک به مردم تلاش می‌کنند که باید به این خدمتگزاری بدون منت افتخار کنند.

وی افزود: در کشور معمولا حوادثی رخ می‌دهد که باید در برابر این حوادث و بلایای طبیعی همیشه آماده باشیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آمار اعضای این جمعیت در کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر دو میلیون نفر در این نهاد مشغول خدمت ‌رسانی هستند، باید با برگزاری کلاس‌های اخلاقی و قرآنی این مباحث را در بین این جوانان بیش از پیش ‌ترویج و گسترش داد.

باریک‌بین با اشاره به مجهز شدن در برابر حوادث معنوی که در این دنیا رخ می‌دهد، ابراز داشت: همانگونه که باید برای حوادث طبیعی و مادی در این دنیا آماده شویم، باید برای حوادث معنوی در این دنیا نیز آمادگی لازم را داشته باشیم.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه قزوین ادامه داد: با توجه به اینکه نظام ما یک نظام اسلامی، الهی و جهانی است، باید با حوادثی که در زمینه عفت و اخلاق اسلامی در این جهان به وقوع می‌پیوندد، با تقویت پایه‌های ایمانی انسان‌ها در برابر این هجمه‌های فرهنگی ایستادگی کنیم.

به گفته باریک‌بین رجوع به کتاب آسمانی قرآن می‌تواند تمام انسان‌ها را از معاصی دنیوی مصون دارد.

وی با تأکید بر خدمت‌ رسانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: جوانانی که روحیه پاک و خالص دارند، بدانند که ایمان، تقوا، خداشناسی، مردم‌شناسی و علاقه خدمت به مردم در سایه تعالیم اسلامی عملی خواهد شد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری حضور نیروهای جمعیت هلال احمر در خارج از کشور را سفیران این نظام دانست و بیان داشت: بارها در کشورهای مختلف که دچار حوادث گوناگون می‌شوند، نیروهای هلال احمر کشور ما در آن کشورها مستقر شده و به آنان کمک می‌کنند.

باریک‌بین خاطر نشان کرد: شما جوانان هلال احمر که سفیران و نمایندگان شایسته این نظام اسلامی هستید، باید در آنجا نیز احکام و مسائل دینی، اسلامی و قرآنی را به دنیا نشان داده و مکتب اسلام را بیشتر به آنها بیاموزید.

وی با تأکید بر اختصاص بودجه کافی به این نهاد اظهار داشت: مسئولان و دست‌اندرکاران این نهاد مقدس و مهم باید بودجه کافی در اختیار مسئولان بخش فرهنگی  این نهاد قرار دهند تا آن‌ها بتوانند زمینه برگزاری کلاس‌های قرآنی و اخلاقی را برای جوانان مهیا کنند.

ابوالحسن فقیه رئیس جمعیت هلال احمر کشور نیز در این دیدار در خصوص فعالیت‌های انجام شده در کشور تصریح کرد: خوشبختانه این نهاد حساس و مهم در کشور توانسته در بخش امداد رسانی به مردم از قبیل سیل، زلزله و حوادث جاده‌ای اقدامات خوبی انجام دهد.

وی ادامه داد: در این نهاد جوانان داوطلب با عشق خدمت به مردم در حال انجام وظیفه هستند که جای قدردانی است.

انتهای پیام/77001/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول