اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار فرون‌آباد:

نام‌گذاری معابر اصلی نشأت گرفته از هویت ملی کشور است

خبرگزاری فارس: شهردار فرون‌آباد گفت: نام‌گذاری‌های معابر باید متناسب با ارزش‌ها، آرمان‌ها و اهداف نظام بوده و نشأت گرفته از هویت ملی ـ مذهبی کشور و برگرفته از طبیعت و ایده‌های طبیعی باشد.

نام‌گذاری معابر اصلی نشأت گرفته از هویت ملی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، علی‌بند علیان ظهر امروز در جلسه نام‌گذاری معابر شهر اظهار داشت: به منظور شناسایی هرچه سریع‌تر خیابان‌ها و کوچه‌های شهر و بعد از اجرای عملیات فهرست برداری از معابر و خیابان‌های سطح شهر فرون‌آباد مرحله نام‌گذاری خیابان‌های اصلی و فرعی و کوچه‌های سطح شهر با نام‌های جدید آغاز شد.

شهردار فرون‌آباد در ادامه بیان کرد: نام‌گذاری باید دارای ریشه علمی، فرهنگی، هنری و اعتقادی باشد و با شأن و منزلت نظام در تعارض نباشد و واحد نام‌گذاری برای تعیین نام‌ها از فکر و نظر اعضای شورای اسلامی، افراد برجسته و اساتید علمی و فرهنگی کمک بگیرد.

وی افزود: شایسته است منع کاربرد اسامی بزرگ در اماکن کوچک و وجود تناسب در این نام‌ها مدنظر قرار گیرد.

علیان با بیان اینکه نام‌گذاری معابر در تمام نقاط شهر و به مرور صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: نام‌گذاری‌های معابر باید متناسب با ارزش‌ها، آرمان‌ها و اهداف نظام بوده و نشأت گرفته از هویت ملی ـ مذهبی کشور و برگرفته از طبیعت و ایده‌های طبیعی باشد.

شهردار فرون‌آباد خواستار احترام به شخصیت‌های تاریخی، مذهبی، سیاسی، فرهنگی، ملی، علمی و شهدا در زمینه نام‌گذاری‌ها شد و بیان داشت: نام‌گذاری‌ها باید به گونه‌ای باشد که نشان‌دهنده هویت آن محل باشد.

در ادامه برات حسینی نایب رئیس شورای اسلامی شهر فرون‌آباد نیز با اشاره به عدم تناسب نام‌گذاری‌هایی که در شهر فرون‌آباد است، ادامه داد: تناسب، تعادل و ذوق از موارد مهم در رعایت نام‌گذاری‌ها است.

سهراب سیری دیگر عضو شورای اسلامی شهر فرون‌آباد نیز تبعیت از سیاست‌های فرهنگستان زبان فارسی را در بحث نامگذاری‌ها ضروری دانست و اضافه کرد: نام‌گذاری‌های معابر در اسناد مالکیت افراد و آدرس‌یابی حائز اهمیت است و طبیعت، نمادهای منطقه و همچنین خوش ذوق بودن نیز در این امر اهمیت دارد.

گفتنی است در پایان جلسه هر کدام از اعضای کمیسیون نام‌گذاری به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/2462/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول