اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیراز خبر داد

ساخت نخستین آزمایشگاه تخصصی پسماند جنوب کشور در شیراز

خبرگزاری فارس: فرماندار شیراز از ساخت نخستین آزمایشگاه تخصصی پسماند جنوب کشور و ایستگاه‌های تخصصی مواد بازیافتی در مجتمع‌های مسکونی پرجمعیت در شیراز خبر داد.

ساخت نخستین آزمایشگاه تخصصی پسماند جنوب کشور در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جواد زرین‌کلاه صبح امروز در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان شیراز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اهمیت عملکرد این شورا، اظهار داشت: برنامه محوری یکی از اصول اولیه و مهم در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها محسوب می‌شود که نیاز است دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان افق برنامه‌های خود را بر اساس سند توسعه چشم‌انداز کشور ترسیم و برای رسیدن به آن تلاش کنند.

وی شناسایی و استفاده از ابزارهای لازم به منظور رسیدن به اهداف مشخص شده را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان شیراز یکی از اهداف اصلی برطرف کردن برخی موانع احتمالی و شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه‌های دستگاه‌های مربوطه است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: جلسات این شورا به صورت منظم و هفتگی در فرمانداری شیراز برگزار می‌شود و مهم‌ترین اصل در این جلسات داشتن خروجی مصوبات جلسه و بررسی آن است که در حقیقت دستگاه‌های دعوت شده بعد از حضور در جلسات و تصویب نهایی برنامه‌ها با جدیت بیشتری مصوبات خود را دنبال می‌کنند.

فرماندار شیراز با بیان اینکه در این هفته برنامه‌های هشت دستگاه اجرایی و خدمات‌رسان شیراز در سال 92 و سند چشم‌انداز آن دستگاه در سال 1404 همراه با ارائه گزارش عملکرد سال 91 مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: اداره آبفا، سازمان قطار شهری شیراز، اداره برق، مرکز اورژانس، سازمان پسماند شهرداری شیراز، اداره پزشک قانونی، معاونت برنامه‌ریزی شهرداری شیراز و شهرداری داریون عملکرد سال گذشته همراه با طرح و برنامه‌های سال 92 و سند توسعه چشم‌انداز خود را تا سال 1404 تشریح کردند.

زرین‌کلاه در زمینه مهمترین موضوعات مطرح شده در شورای برنامه‌ریزی شهرستان شیراز، ابراز داشت: ارائه برنامه در زمینه داشتن درآمد پایدار شهرداری کلان‌شهر شیراز، جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی، تسریع در عملیات اجرایی تصفیه‌خانه شرق و غرب صدرا در دو برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت، افتتاح خط اول مترو شیراز از مسیر میدان احسان تا میدان نمازی در بهار سال آینده، از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

این مسئول در ادامه افتتاح نیروگاه گازی با مشارکت بخش خصوصی توسط اداره برق شیراز در آینده نزدیک، آغاز عملیات اجرایی ساخت ساختمان ستادی اورژانس فارس و شیراز در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع که توسط خیر و نیک‌اندیش شیرازی اهدا شده را از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه شورای برنامه‌ریزی این شهرستان برشمرد.

وی ادامه داد :از دیگر مباحث این جلسه ساخت نخستین آزمایشگاه تخصصی پسماند جنوب کشور در شیراز و تداوم احداث ایستگاه‌های تخصصی مواد بازیافتی در مجتمع‌های مسکونی پرجمعیت و بر طرف کردن برخی موانع و هماهنگی با نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در مورد تاسیس بانک هویت ژنتیک توسط پزشک قانونی استان فارس در شیراز بود.

رئیس شورای برنامه‌ریزی شهرستان شیراز در پایان راه‌اندازی شش خط مترو و آغاز خط دو مترو شیراز از شهرک میانرود به سمت بلوار رحمت تا میدان امام حسین (ع) بدون مسدود شدن مسیر، کاهش خاموشی‌ها به کمتر از 50 دقیقه توسط اداره برق شیراز، احداث اورژانس هوایی و افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس بر اساس هر 45 کیلومتر فاصله یک اورژانس و به ازای هر 50 هزار نفر جمعیت شهری یک پایگاه و... از جمله برنامه‌های دستگاه‌های مربوطه در سند توسعه چشم‌انداز 1404 شهرستان شیراز عنوان کرد.

انتهای پیام/2448/ن40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول