اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه فروشندگان زعفران خراسان‌رضوی خبر داد

تولید سالانه حدود 250 تن زعفران خشک در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه صنف فروشندگان زعفران خراسان‌رضوی گفت: سالانه حدود 250 تن زعفران خشک در کشور تولید می‌شود.

تولید سالانه حدود 250 تن زعفران خشک در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامرضا میری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به 830 هزار هکتار سطح زیر کشت پیاز زعفران و تولید سالانه حدود 250 تن زعفران خشک در کشور، مراحل جمع­‌آوری و جداسازی کلاله زعفران صددرصد توسط نیروی انسانی انجام می­‌شود که با صنعتی ‌شدن این مراحل می‌تواند تحولی عظیم را در روند صادرات ایجاد کند.

میری افزود: تمام زعفران­‌های بسته­‌بندی ­‌شده، پس از گذراندن مراحل کنترل کیفی با برند شرکت صادرکننده در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده و هیچ زعفرانی بدون برند از کشور خارج نمی­‌شود.

وی تاکید کرد: حدود 40 واحد کنترل کیفی توسط اعضای تحت پوشش اتحادیه راه­‌اندازی و مشغول به‌کار شده است که این امر در مقایسه با سایر محصولات کشاورزی در ایران بی­‌سابقه است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان زعفران خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر هر کیلو زعفران دسته 2 میلیون و 630 هزار تومان، زعفران پوشال حداکثر 3 میلیون و 350 هزار تومان و زعفران نگین 3 میلیون و 600 هزار تومان از کشاورز خریداری می­‌شود.

میری اظهار کرد: جداسازی کلاله توسط نیروی انسانی نه تنها تولیدکنندگان را با مشکلات جدی مواجه می­‌سازد بلکه موجب می‌‌شود کیفیت مطلوبی که برای گرانبهاترین ادویه جهان و محصول صادراتی فوق استراتژیک کشورمان انتظار می­‌رود حاصل نشود.

وی حمایت و چاره‌اندیشی مسئولان را در راستای رفع مشکلات تولیدکنندگان خواستار شد و تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی تولید زعفران، برنامه­‌های وسیعی را برای ساماندهی تولید و بهبود کیفیت زعفران از جمله جداسازی کلاله توسط ماشین­‌آلات در دست اقدام دارد که امیدواریم هر چه سریع‌تر به مرحله اجرا درآید.       ­­

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان زعفران خراسان‌رضوی در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقای کیفیت زعفران عنوان کرد: اتحادیه صادرکنندگان و فروشندگان زعفران با تعامل و همکاری خوبی که با مسئولان مربوطه داشته در بخش تولید بروشورهای بهداشتی، لوازم بهداشتی، پاکت و نایلون را هر ساله در اختیار تولیدکنندگان قرار می­‌دهد تا نقشی هر چند ناچیز در ارتقای کیفیت تولید داشته باشد.

انتهای پیام/70005/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول