اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

انیمیشن عروسکی به شیوه کوروماکی در زنجان ساخته می‏‌شود

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار در کشور برنامه عروسکی با بک‎گراند انیمیشن به شیوه کوروماکی توسط صدا و سیمای استان زنجان تهیه و ساخته می‎شود.

انیمیشن عروسکی به شیوه کوروماکی در زنجان ساخته می‏‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مرتضی صفری ظهر امروز در بازدید از پروژه تولید سریال عروسکی «محله شیشه‏‌ای» با تشریح مزیت‎های کارهای نمایشی و استفاده از فضای مجازی در دنیای عروسکی و خلاقانه، خواندن این شیوه از کاربرد مفاهیم اخلاقی و اسلامی و اشاره به نام‏‌گذاری سال از زبان شخصیت‎ها را شیوه مناسبی برای آموزش عنوان کرد.

*ساخت محله شیشه‎ای با نگاه ملی

وی با اشاره به اینکه سرمایه‎گذاری انجام شده در سریال عروسکی انیمیشن «محله شیشه‎ای» ویژه شهر زنجان نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این برنامه با نگاه ملی تهیه شده است سرمایه‎گذاری در آن نیز به همه کشور تعلق دارد.

مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان در این بازدید با بیان اینکه در آغاز کار تصور می‏‌شد ساخت سریال عروسکی «محله شیشه‏‌ای» بسیار سخت است، تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش همکاران این کار عملی شده است.

*استفاده از ساختار پیچیده برای نخستین بار در کشور

همچنین معاون سیمای مرکز زنجان با اشاره به اینکه ساخت مجموعه عروسکی انیمیشن «محله شیشه‏‌ای» از جمله برنامه‏‌های با ساختار سخت و پیچیده است، اضافه کرد: این نوع ساختار در کشورهای دیگر در حال حاضر اجرا می‎شود که خوشبختانه برای نخستین بار در کشور در استان زنجان هم به این نوع ساختار پرداخته شده است.

*طراحی 9 شخصیت در برنامه محله شیشه‏‌ای

لازم به ذکر است، زرد پر نام ماهی بومی مجموعه برنامه عروسکی «محله شیشه‎ای» است که در هر برنامه با ماجراهایی جدیدی مواجه شده و 9 شخصیت عروسکی او را در این رخدادها همراهی می‎کنند.

ساخت این برنامه عروسکی که برای نخستین بار در ایران و در مرکز زنجان  طراحی و اجرا می‎شود با بک‎گراند انیمیشن به شیوه کوروماکی تهیه شده که در این شیوه امکان حرکت دست، چشم و ابروی عروسک وجود دارد.

حسین فضل‎اللهی کارگردان، تهیه کننده و نویسنده این مجموعه عروسکی به شمار می‏‌رود.

50 نفر از همکاران به صورت پیوسته با این مجموعه عروسکی انیمیشن همکاری پیوسته دارند.

این برنامه در 52 قسمت 15 دقیقه‎ای با موضوعات اجتماعی و فرهنگی از جمله کمک به دیگران، خجالت، تلاش، عجله، پس‎انداز، خواب، عصبانیت، شجاعت، و... در مرحله تصویربرداری است.

مراحل تدوین برنامه عروسکی «محله شیشه‎ای» همزمان با تصویربرداری انجام گرفته و پیش‎بینی می‎شود 13 قسمت آن تا پایان سال آماده پخش شود.

*پخش محله شیشه‏‌ای از شما و اشراق

گفتنی است، این برنامه دربهمن ماه سال جاری از شبکه محلی اشراق و شبکه شما پخش می‎شود.

انتهای پیام/73006/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول