اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر الوند خواستار شد

صدا و سیما در شهرستان‌ها منسجم‌تر عمل کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر الوند گفت: صدا و سیمای استان قزوین در انعکاس اخبار و مسائل شهرستان البرز منسجم‌تر عمل کند و نیاز به توجه بیش از پیش دارد.

صدا و سیما در شهرستان‌ها منسجم‌تر عمل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، حجت‌الاسلام علی عادل‌پور در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان البرز که با حضور اعضای شورا و نیز ابوالحسن صادقی جهانی مدیرکل صدا و سیمای استان قزوین ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری البرز برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از حضور اعضای شورای فرهنگی اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی باید هر جلسه‌اش به صعود یک پله‌ای فرهنگ شهرستان بیانجامد.

وی با اشاره به چهار نماینده استان قزوین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسئولان باید با همکاری و همدلی با نمایندگان توانمند استان در مجلس شورای اسلامی به فکر رشد و توسعه کمی و کیفی استان باشند.

امام جمعه شهر الوند گام نخست در توسعه هر استان را رشد و بهبود صدا و سیمای آن استان معرفی و ادامه داد: باید با تخصیص بودجه‌ای مناسب به بهبود و رشد ظرفیت‌های صدا و سیما پرداخت.

عادل‌پور با انتقاد از کاستی در انعکاس اخبار شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: مدیرکل صدا و سیمای استان باید توجه بیشتری به مناطق محروم داشته باشد.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش یکی از اداراتی است که باید با توجه بیشتر به آن، اخبار گوناگون و مختلفی از آن در سطح استان و کشور مطرح شود.

این مسئول، دانشگاه‌ها را به فضای بزرگ انسان‌ساز تعبیر و اضافه کرد: باید توانایی‌ها و ظرفیت‌های شهرستان البرز نظیر داشتن ورزشکاران قهرمان و دانشجویان نخبه و برتر در رسانه‌ها انعکاس یابد.

عادل‌پور همچنین از مدیرکل صدا و سیمای استان خواست تا توجه بیشتری به نماز جمعه شهرستان‌ها شود و خطبه‌های نماز جمعه بیش از پیش در رسانه ملی پخش شود که این موضوع با استقبال صادقی جهانی روبرو شد.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش و اخلاص مسئولان برای مردم در رسانه‌ها منعکس شود و با انعکاس اخبار مثبت و خوب استان، به مردم امیدواری بخشید.

امام جمعه شهر الوند شخصیت‌محوری در رسانه‌ها را امری نکوهیده دانست و ابراز داشت: اصحاب رسانه باید مردم محور بوده و اخبار خود را در راستای وظایف مسئولان و رسیدگی به مشکلات مردم تهیه کنند.

* مسائل فرهنگی شهرستان البرز در حال توسعه چشمگیری است

عادل‌پور در ادامه گفت: در شهرستان البرز حرکت فرهنگی عظیمی در زمینه قرآن در حال شکل‌گیری است که می‌توان به توسعه مهدها و مدارس قرآنی اشاره کرد.

وی مسجد را سنگر فرهنگی و دینی هر جامعه معرفی کرد و یادآور شد: تقویت و رشد فرهنگ دینی انسان‌ها در مساجد شکل می‌گیرد که با توجه به این مهم، باید به رشد و توسعه مساجد اندیشید.

امام جمعه شهر الوند همچنین با اشاره به نبود سینما در سطح شهرستان البرز و شهر الوند، از مسئولان شهرستان البرز خواست تا با برنامه‌ریزی و حمایت دیگر مسئولان، اقدام به ساخت یک سینما در شهر الوند نمایند.

عادل‌پور متذکر شد: شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز می‌تواند بخشی از سرگرمی خانواده‌ها را از طریق اکران فیلم‌های خوب و متناسب با فرهنگ دینی و اعتقادی تأمین نماید.

وی در پایان اذعان داشت: امید است در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، پیام وحدت و انسجام عملی با هم‌دلی بیشتر در جامعه و کشور گسترش یابد.

انتهای پیام/2667/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول