اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

زنان زنجانی نقش برجسته‌ای در انقلاب اسلامی دارند

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: زنان زنجانی نقش برجسته‌ای در انقلاب اسلامی دارند.

زنان زنجانی نقش برجسته‌ای در انقلاب اسلامی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد در جلسه کارگروه بانوان استان زنجان، اظهار کرد: نقش زنان زنجانی به عنوان نخستین زنان جامعه اسلامی در راهپیمایی علیه رژیم شاهنشاهی کشوری نشده است.

وی با بیان اینکه نقش زنان زنجانی در دوران انقلاب اسلامی برجسته است، افزود: باید این شاخص ارزشمند مورد توجه جدی‌تری قرار گیرد.

*تبیین نقش زنان زنجانی در نخستین راهپیمایی زنان ایران

استاندار زنجان بر ضرورت تبیین نقش زنان زنجانی در نخستین راهپیمایی زنان ایران تاکید کرد و گفت: این نقش هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه هیچ رسانه‌ای تاکنون به این نقش به صورت برجسته نپرداخته است، افزود: پس از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز این جایگاه برای زنان زنجانی در کشور دارای تعریف نشده است.

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه اگر این امتیاز برای جاهای دیگر بود، گوش دنیا کر می‌شد، افزود: هنوز استان زنجان به این امر به صورت ویژه توجه نکرده است.

وی با بیان اینکه دراستان زنجان ظرفیت‌های مطلوب وجود دارد که هنوز به این ظرفیت‌ها توجه ویژه نشده است، افزود: اگر چه جرقه‌هایی در این زمینه زده شده است، اما فعالیت جدی در این زمینه صورت نگرفته است.

استاندار زنجان بر ضرورت پیگیری برجستگی‌های استان تاکید کرد و گفت: باید این برجستگی‌ها و ظرفیت‌ها به دنیا معرفی شود.

وی با بیان اینکه زنان زنجانی در زمانی که مردان جرات رودررویی با رژیم شاه را نداشتند و جسته و گریخته به راهپیمایی دست می‌زدند به صحنه آمدند، افزود: باید به این موضوع توجه ویژه شود.

*اقدامات استان در زمینه ریشه‌کنی بی‌سوادی مطلوب است

رئوفی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود ریشه‌کنی بیسوادی در استان زنجان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده و استان زنجان در زمینه مسدود کردن دروازه‌های بی‌سوادی در مقام نخست کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه استان زنجان در برخی شاخص‌های ریشه‌کنی بی‌سوادی جلوتر است، افزود: با تلاش‌های انجام شده جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان برگزار می‌شود.

استاندار زنجان استقبال بی‌سوادان را از این طرح مطلوب ارزیابی کرد و گفت: باید با همت و همدلی بی‌سوادی در جامعه ریشه‌کن شود.

وی با اشاره به اجرای طرح رحمت در استان تصریح کرد: این طرح از طرح‌های موفق استان محسوب می‌شود.

رئوفی‌نژاد بر ضرورت حل مشکلات کارخانه جوراب نخ‌کش زنجان تاکید کرد و افزود: ضروری است جلسات کارشناسی در این زمینه برگزار شود.

انتهای پیام/73003/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول