اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دامغان:

شهدا سرمایه‌های تمام‏نشدنی انقلاب هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار دامغان گفت: شهدا سرمایه‌های تمام‏نشدنی این انقلاب هستند و باید قدر راه آنها و خانواده‌هایشان را دانست.

شهدا سرمایه‌های تمام‏نشدنی انقلاب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، مرتضی علی‌آبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با خانواده شهید فراتی که به همت حوزه بسیج ادارات شهید تندگویان و با همکاری اداره پست شهرستان دامغان و با حضور رئیس اداره پست استان سمنان صورت گرفت، بیان کرد: شهادت مکتب سازنده و پیچیده‌ای است که اثرات و واکنش‌های نسل‌های تاریخ را به دنبال خود دارد.

وی افزود: حقیقت امر این است که شهادت خون دوباره‌ای است که به پیکره جامعه دمیده می‌شود که در نظام اجتماعی به عنوان مؤثرترین عامل تبلیغ حق خواهد بود.

فرماندار دامغان تصریح کرد: شهادت یکی از حقایقی است که در قرآن بسیار از آن یاد شده و دارای معانی وسیعی است.

علی‌آبادی ادامه داد: شهیدان جان‌ خود را فدا و از خودگذشتگی کردند اما دینشان را از دست ندادند و فقط هدف آنها اطاعت از ندای حق و احیای دین الهی بود.

وی با اشاره به دستاوردهای شهدا گفت: شهدا تا پای جان اطاعت بی‌چون و چرا از ولایت داشتند و خدامحوری در مقابل خودمحوری یکی از مهم‌ترین اهدافشان بود.

فرماندار دامغان با اشاره به آثار به جا مانده از شهدا گفت: ایثار و ترجیح دادن آخرت به دنیا، ارزش‌های انسانی را بر منافع شخصی اولویت قرار دادن، حرکت در مسیر کمال، سازش در مقابل سختی‌ها، داشتن عزت نفس و حضور در صحنه‌های دفاع از حق همه از آثار به جا مانده از شهداست.

علی‌آبادی افزود: کسی که در راه هدف‌های عالی اسلام و ارزش‌های اسلامی جان خود را فدا کند به بالاترین درجات انسانی دست یافته است.

وی یادآور شد: وقتی فرهنگ شهادت در جامعه رواج پیدا کند، شوقی در قلب به وجود می‌آید که میدان رقابت در این مسابقه الهی وسیع می‌شود و آرزومند کسب این مقام می‌شود.

فرماندار دامغان خاطرنشان کرد: با گسترش این فرهنگ لرزه بر اندام دشمنان می‌افتد و آنها را از نفوذ به مرزهای اسلامی مأیوس و ناامید می‌کند.

انتهای پیام/74003/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول