اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل جمعیت هلال احمر قزوین:

سامانه ندای امداد در قزوین راه اندازی شد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: با اعتباری بالغ بر 40 میلیون تومان سامانه ندای امداد 147 در استان قزوین به بهره‌برداری رسید.

سامانه ندای امداد در قزوین راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسین درویشی در حاشیه افتتاح سامانه ندای امداد در قزوین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور تسهیل و تسریع در خدمت‌ رسانی به مردم، سامانه پاسخگویی به حوادث ندای امداد 147 در استان قزوین راه‌ اندازی شد.

وی افزود: هدف از راه‌ اندازی این سامانه سرعت عمل برای رسیدن به صحنه حادثه است و استان قزوین شانزدهمین استان کشور به حساب می‌آید که سامانه ندای 147 در آن افتتاح می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این مرکز به طور 24 ساعته آماده خدمت‌ رسانی به مردم است، بیان کرد:  هر شبانه‌ روز به سه شیفت کاری تقسیم شده است که در هر شیفت کاری دو نفر از پرسنل آماده ارائه خدمات هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه این مرکز علاوه بر کار خدمات‌ رسانی در زمینه امداد و نجات فعالیت‌های آموزشی نیز دارد، عنوان کرد: این مرکز در کنار کار امداد رسانی، فعالیت آموزشی را نیز انجام می‌دهد به این صورت که در محدوده زمانی که طول می‌کشد تا نیروهای امدادی به صحنه وقوع حادثه برسند، از طریق تلفن نکات امدادی به افراد حادثه‌ دیده آموزش داده می‌شود.

درویشی با اشاره به افتتاح دو پروژه در شهرستان تاکستان اظهار داشت: ساختمان اداری و امدادی در مساحت یک هزار و 300 مترمربع از جمله پروژه‌هایی است که امروز شاهد افتتاح آن در شهرستان تاکستان خواهیم بود که علاوه بر پوشش دادن این شهرستان می‌تواند معین شهرستان بویین زهرا نیز باشد و قابلیت امدادی این ساختمان به صورتی است که قابلیت دارد به راحتی بر حوادث فائق آید.

وی یادآور شد: پروژه دیگر، پایگاه امداد و نجات نرجه واقع در 10 کیلومتری شهرستان تاکستان است که مساحت آن 500 مترمربع است که با 90 میلیون تومان اعتبار احداث شده و دارای اسکان مجهز و مجزا برای خانم‌ها و آقایان است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در این منطقه کارخانجات صنعتی وجود دارد این پایگاه می‌تواند منطقه را پوشش دهد و چون این پایگاه در نقطه پر خطر واقع شده سبب سرعت عمل و کاهش آسیب‌پذیری می‌شود.

انتهای پیام/77001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول