اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در سطح کشور انجام شد

اجرای طرح آشنایی رانندگان گلستان با امدادرسانی به مصدومان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز امداد و فوریت‌های پزشکی گلستان گفت: برای نخستین بار در سطح کشور طرح آشنایی رانندگان جاده‌ای استان با اصول اولیه امداد و نجات و کمک‌رسانی به مصدومان جاده‌ای اجرا شد.

اجرای طرح آشنایی رانندگان گلستان با امدادرسانی به مصدومان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدجواد مقسمی صبح امروز در جمع مدیران عضو کارگروه مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: در این طرح 500 راننده بین جاده‌ای که در جاده‌های استان در حال تردد هستند در کلاس‌های آموزشی این مرکز به شکل حضوری شرکت کردند و مباحث آموزشی مرتبط را فرا گرفتند.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح افزایش دانش رانندگان در برخورد با مصدومان حوادث ترافیکی و امدادرسانی صحیح به آنان بوده است.

موضوع حوادث جاده‌ای در گلستان نیازمند توجه جدی است

رئیس مرکز امداد و فوریت‌های پزشکی استان گلستان خاطرنشان کرد: موضوع حوادث جاده‌ای به عنوان دومین عامل مرگ و میر در استان نیازمند توجه جدی است و باید برای کاهش تلفات انسانی در این موضوع باید برنامه‌ریزی کرد.

مقسمی با اشاره به اجرای پایلوت این طرح در استان تصریح کرد: انتظار می‌رود این طرح نقش موثری در افزایش آمادگی جوامع در برابر مخاطرات بشر ساخت همچون رانندگی ایفا کند.

این مسئول یادآور شد: این طرح در کنفرانس بین‌المللی ایمنی جاده‌ها در خراسان‌رضوی به عنوان یکی از طرح‌های تحقیقاتی برتر برگزیده شد.

افزایش 60 درصدی مشارکت رانندگان در کمک‌رسانی به مصدومان

رئیس مرکز امداد و فوریت‌های پزشکی استان گلستان با اشاره به ارزیابی طرح پس از سه ماه اجرای آن خاطرنشان کرد: بررسی‌های انجام شده نشان داد که پس از سه ماه از اجرای طرح میزان مشارکت رانندگان در کمک‌رسانی به مصدومان افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

مقسمی متذکر شد: ارزیابی نشان می‌دهد که پس از آموزش مشارکت رانندگان در امدادرسانی به مصدومان از 30 درصد به 60 درصد افزایش یافته است.

وی اذعان داشت: با توجه به حضور پررنگ رانندگان در سطح جاده‌ها و مسئولیت‌پذیری آنان به نظر می‌رسد هر چه آگاهی و دانش این بخش از جامعه افزایش یابد، نقش تاثیرگذاری در کاهش حوادث ترافیکی خواهد داشت.

انتهای پیام/2307/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول