اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر کشور:

روند امدادرسانی‌ها در حوادث اخیر مطلوب بوده است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر کشور گفت: بر اساس آمار و گزارش‌های میدانی؛ روند امدادرسانی در حوادث اخیر آذربایجان و خراسان مطلوب و مناسب بوده است.

روند امدادرسانی‌ها در حوادث اخیر مطلوب بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قدس، حسن قدمی عصر امروز در حاشیه رزمایش زلزله در شهرستان قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر چند وقوع این حوادث بسیار تلخ است اما با حضور به موقع نیروهای امدادرسان موفق شدیم در کاهش تلفات نقش سازنده‌ای را ایفا کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری مانور زلزله در شهرهای مختلف سبب می‌شود تا نهادهای فعال بتوانند توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند و اگر نقایصی در نوع خدمات‌رسانی‌های آنان وجود دارد، شناخته شود.

این مسئول با بیان اینکه هماهنگی بین نهادها می‌تواند بسترهای مدیریت بحران‌ را آسان‌تر کند افزود: برگزاری این مانورها آمادگی نهادهای امدادی را برای مسئولان مشخص می‌کند.

*800 میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با حوادث

قدمی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای مقابله با حوادث پیش‌بینی نشده است، گفت: با توجه به اینکه شهرستان قدس به تهران نزدیک است لذا حدود 80 میلیارد ریال اعتبار برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی نقش آموزش‌ها را برای کاهش تلفات و خسارات در مواقع بحران مهم خواند و اظهار داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که خانواده‌ها نحوه برخورد با حوادث و بلایای طبیعی را به خوبی بدانند.

این مسئول بر همگانی شدن این آموزش‌ها تأکید کرد و گفت: اگر این آموزش‌ها به درستی در بین مردم نهادینه شود کمتر شاهد تلفات جانی در مواقع بحران خواهیم بود.

وی با اشاره به استقرار دستگاه شبیه‌ساز زلزله در برخی از استان‌های کشور افزود: با بهره‌گیری از این دستگاه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان ارائه و از طریق آنان به خانواده‌ها نیز منتقل می‌شود.

در ادامه این مراسم مدیرکل بحران استان تهران نیز طی سخنانی اظهار داشت: ایمنی و ارتقای سلامت با ارائه آموزش‌ها بیشتر می‌شود.

محمدتقی جاپلقی اظهار داشت: اگر مردم با چگونگی نحوه برخورد با حوادث طبیعی آشنایی داشته باشند کمتر شاهد خسارات و تلفات خواهم بود.

وی ادامه داد: در این راستا اگر در هر خانواده‌ای نیز یک نفر با اصول امدادی آشنایی داشته باشد در مواقع بحران می‌تواند تا رسیدن نیروهای امدادی به دیگران امدادرسانی کند.

در ادامه این مانور همچنین فرماندار شهرستان قدس نیز طی سخنانی اظهار داشت: نهادهای خدمات‌رسان در این شهرستان امروز قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

علی جهانبخشی تأکید کرد: تمرین نهادهای خدمات‌رسان می‌تواند نحوه خدمات و امدادرسانی این نیروها را در موقع بحران ارتقا دهد.

فرماندار قدس با اشاره به اینکه در این رزمایش زلزله فرضی 2/6 ریشتری طراحی شد افزود: در این مانور با اعلام زلزله بخش‌های مختلف سریعاً توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

*حضور 30 ارزیاب در مانور زلزله امروز شهرستان قدس

جهانبخشی گفت: در این مانور 30 ارزیاب نحوه خدمات و امدادرسانی دستگاه‌های مختلف را مورد ارزیابی قرار دادند و نقاط ضعف و قوت این دستگاه‌ها را به دقت نظاره‌گر شدند.

در حاشیه این رزمایش دستگاه شبیه‌ساز آموزشی زلزله با حضور مسئولان رونمایی شد.

انتهای پیام/2302/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول