اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دهگلان:

مردم دهگلان در اهدای زمین به کتابخانه‌های عمومی سرآمد هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار دهگلان گفت: مردم شهرستان دهگلان در زمینه اهدای زمین به کتابخانه‌های عمومی سرآمد مردم استان هستند.

مردم دهگلان در اهدای زمین به کتابخانه‌های عمومی سرآمد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، محمد رضائی ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دهگلان ضمن تقدیر از عملکرد خیرین این شهرستان، گفت: دهگلانی‌ها در اهدای زمین به کتابخانه‌های عمومی در استان کردستان سرآمد هستند و در این راستا تاکنون پنج قطعه زمین، در مجموع به متراژ 6 هزار 670 متر مربع برای احداث کتابخانه در این شهرستانٰ اهدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: پنج قطعه زمین مذکور در شهرهای دهگلان و بلبان آباد و روستاهای بلدستی، باشماق و سرنجیانه واقع شده‌اند.

فرماندار دهگلان گفت: متأسفانه در حال حاضر شهرستان دهگلان تنها دارای یک کتابخانه عمومی با 175 متر‌مربع زیربنا است که نیازهای فرهنگی این شهرستان 62 هزار نفری را برآورده نمی‌کند.

وی با اعلام اینکه سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی دهگلان در حال حاضر 22 سانتی‌متر مربع به ازای هر 100 نفر استٰ افزود: هم‌اکنون پنج پروژه آماده ساخت در این شهرستان وجود دارد که با احداث آنها سرانه فضای کتابخانه‌ای در شهرستان دهگلان به 7.8 متر‌مربع به ازای هر 100 نفر خواهد رسید.

رضایی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سرانه فضای کتابخانه‌ای در کشور بر اساس سند چشم انداز 1404 باید به هشت متر‌مربع برسد که با احداث پروژه‌های ذکر‌شده در دهگلان، این شاخص بیشتر از میانگین کشوری در سند چشم انداز خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات تخصیص یافته به کتابخانه‌های عمومی دهگلان در سال‌جاری، گفت: این میزان در سال گذشته یک میلیارد و 700 میلیون ریال بود که در سال جاری این اعتبار به 3 میلیارد و 690 میلیون ریال افزایش یافته است.

انتهای پیام/79002/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول