اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

مانور زلزله طرح زینب(س) در کاشان برگزار شد

خبرگزاری فارس: مانور زلزله طرح حضرت زینب (س) با هدف توانمندسازی هیئت‌های مذهبی برای نخستین بار در کشور در کاشان برگزار شد.

مانور زلزله طرح زینب(س) در کاشان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کاشان در حاشیه این مانور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای مانور زلزله طرح حضرت زینب (س) در شهرستان کاشان به عنوان شهرستان پایلوت در کشور با اعلام وضعیت قرمز توسط ستاد مدیریت بحران شهرستان کاشان آغاز شد.

وی افزود: با اعلام زلزله 7.6 ریشتری در عمق 20 کیلومتری سطح زمین در گسل فین کاشان و اعلام وضعیت قرمز به دستگاه‌های اجرایی شهرستان کاشان جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کاشان بلافاصله در ستاد مدیریت بحران فرمانداری ویژه کاشان آغاز شد.

به گفته وی، مانور زلزله طرح«زینب (س)»در بافت قدیم شهرستان کاشان و در چهار محور خیابان‌های آیت‌الله کاشانی، خیابان باباافضل، فاضل نراقی و ملامحسن فیض کاشانی با حضور تمامی دستگاه‌های امداد و نجات این شهرستان برگزار شد.

مزروعی افزود: مدیریت بحران با اجرای این طرح در شهرستان کاشان قصد دارد اقدامات پیشگیرانه، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی هیئت‌های مذهبی را انجام داده و به این ترتیب هیئت‌های مذهبی نیز مردم را نسبت به وظایف خود آگاه کنند تا در صورت بروز حوادث، اولین گروهی که در صحنه حاضر شوند مردم شهرستان باشند.

وی یادآور شد: طرح حضرت زینب(س) توانمندسازی هیئت‌های مذهبی در راستای بازتوانی پس از بلایای طبیعی است که برای اجرای این طرح در شهرستان کاشان 200 نفر از افراد واجد شرایط از 20 هیئت مذهبی در قالب 10 موضوع آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

نخستین مانور زلزله طرح توانمندسازی هیئت مذهبی شهرستان کاشان با عنوان طرح«زینب (س)»به عنوان طرح پایلوت کشور در شهرستان کاشان با حضور مهدی قدمی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، محمد فرید لطیفی معاون بازتوانی ستاد مدیریت بحران کشور و منصور شیشه‌فروش مدیرکل ستاد بحران استان اصفهان برگزار شد. 

انتهای پیام/2406/ح20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول