اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ساخته شده توسط سپاه

سردار نقدی یک هزار و سیصدمین خانه زلزله‌زدگان ارسباران را افتتاح کرد

خبرگزاری فارس: با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، یک هزار و سیصدمین خانه زلزله‌زدگان ارسباران که توسط سپاه و بسیج ساخته شده افتتاح شد.

سردار نقدی یک هزار و سیصدمین خانه زلزله‌زدگان ارسباران را افتتاح کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، یک هزار و سیصدمین خانه زلزله‌زدگان ارسباران توسط سپاه و بسیج ساخته شده افتتاح شد.

در مرحله دوم تحویل واحدهای مسکونی زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی امروز 530 واحد مسکونی به بهره‌برداری رسید.

مراسم رسمی افتتاح 530 واحد مسکونی در روستای هلان، دورافتاده‌ترین روستای شهرستان اهر است که در جریان زلزله  صد درصد تخریب شد و نیروهای سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی در مدت پنج ماه 35 واحد مسکونی در این روستا احداث کردند.

روستای هلان به همراه سه روستای ساری‌یارقان، دغلیان‌بالا و دغلیان‌پایین از دورافتاده‌ترین مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی بودند که با حضور نیروها و جهادگران سپاه عاشورا،بسیج سازندگی همدان و بسیج سازندگی اصفهان بازسازی شدند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی گفت: امروز نزدیک به 530 ‌ واحد مسکونی با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مناطق زلزله‌زده ارسباران افتتاح شد.

صفر قائمی افزود: 180 واحد در شهرستان اهر، 230 واحد در شهرستان ورزقان و 110 واحد در شهرستان هریس با حضور سردار نقدی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی ادامه داد: با 530 واحد ساخته شده، مجموع واحدهای مسکونی به بهره‌برداری رسیده سپاه و بسیج سازندگی در مناطق زلزله‌زده ارسباران به یک‌هزار و 300 واحد رسید.

قائمی با اشاره به تخریب 12 هزار واحد دامی مناطق زلزله‌زده ارسباران اظهار کرد: ساخت بیش از 7 هزار واحد دامی بر عهده سپاه پاسداران گذاشته شده بود که با تلاش شبانه‌روزی 7 هزار واحد چند منظوره (نگهداری دام، انبارداری و اسکان اضطراری) نیز 30 آبان‌ ماه با حضور فرمانده کل سپاه به بهره‌برداری رسید.

مسئول سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: 186 واحد در روستاهای شهرستان اهر، 69 واحد در روستاهای شهرستان ورزقان، 499 واحد در روستاهای شهرستان هریس و 22 واحد در روستاهای زلزله‌زده تبریز واحد مسکونی ساخته شده توسط سپاه و بسیج در فاز نخست سی‌ام آبان با حضور سردار جعفری فرمانده کل سپاه به بهره‌برداری رسید.

وی یادآور شد: دوم آبان نیز با حضور سردار نقدی 180 واحد در روستاهای شهرستان اهر، 230 واحد در روستاهای شهرستان ورزقان و 110 واحد در روستاهای شهرستان هریس و جمعاً 530 واحد افتتاح و تحویل مردم این مناطق ‌شد.

قائمی با اشاره به افتتاح 776 واحد مسکونی تعهد شده توسط بسیج سازندگی در هفته‌های گذشته اضافه کرد: با این حال هم اکنون 400 واحد از واحدهای تعهد شده باقی می‌ماند که در صورت مساعد بوده شرایط آب و هوایی این تعداد نیز در سریع‌ترین زمان به زلزله‌زدگان استان تحویل داده خواهد شد.

در زلزله 6.2 ریشتری اهر و ورزقان در بیست و یکم مرداد امسال 10 شهرستان استان تحت تاثیر این زلزله واقع شد؛ این زلزله‌ها 258 کشته و یک‌هزار و 380 نفر مصدوم بر جای گذاشت و 430 روستای آذربایجان‌شرقی از 40 تا 100 درصد تخریب شد.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می شود.

انتهای پیام/60002/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول