اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد چرام خبر داد

پرداخت 1 میلیارد ریال بیمه اجتماعی به مددجویان چرام

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد چرام از اختصاص بیش از یک میلیارد و 238 میلیون ریال به بیمه اجتماعی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان خبر داد.

پرداخت 1 میلیارد ریال بیمه اجتماعی به مددجویان چرام

علی‌حسن مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام از اختصاص بیش از یک میلیارد و 238 میلیون ریال به بیمه اجتماعی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان خبر داد.

رئیس کمیته امداد چرام اظهار کرد: ورود بیمه‌های اجتماعی تحول بزرگی در کاهش هزینه‌های درمانی مددجویان، اقتصاد خانواده‌ها و توانمندی آنها ایجاد کرده است.

وی با اشاره به بخشنامه هیئت دولت مبنی بر برخورداری زنان سرپرست خانوار و افرادی که از طریق برنامه‌های توانمندسازی نهادهای حمایتی از بیمه تأمین اجتماعی شاغل می‌شوند، عنوان کرد: تمام زنان تحت پوشش کمیته امداد چرام از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار هستند.

این مسئول اضافه کرد: از ابتدای اجرای این طرح خانوارها اعم از زنان سرپرست خانواده و مجریان طرح‌های خودکفایی جهت استفاده از خدمات درمانی به تأمین اجتماعی معرفی شده‌اند.

مظاهری با بیان اینکه این زنان در صورتی که زیر 50 سال سن داشته باشند تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرند، ابراز داشت: به همین منظور مبلغ یک میلیارد و 238 میلیون و 154 هزار ریال به منظور بهره‌مندی مددجویان از امتیازات بیمه اجتماعی در 9 ماهه سال جاری پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این مبلغ جهت بیمه اجتماعی 193 خانوار با جمعیت 524 نفر پرداخت شده است، گفت: از مزایای بیمه اجتماعی پرداخت هزینه‌های درمانی، بیمه عمر، بازنشستگی و از کارافتادگی می‌باشد که  به‌صورت برنامه‌ریزی شده و هدفمند انجام خواهد شد.

این مسئول توانمندسازی مددجویان و حفظ منزلت اجتماعی آنان از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح دانست و خاطرنشان کرد: زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

رئیس کمیته امداد چرام تصریح کرد: این امر نشانه تحقق عدالت اجتماعی و آرامش خاطر قشر محروم جامعه است و می‌توان آن را در راستای برنامه‌های حمایتی کمیته امداد دانست.

مظاهری تأکید داشت: طرح بیمه زنان سرپرست خانوار با هدف تحقق عدالت اجرا می‌شود تا وضع اقتصادی اقشار آسیب پذیر و دهک‌های پایین جامعه بهبود یابد.

وی تحقق عدالت اجتماعی، ایجاد امنیت در جامعه، همبستگی اجتماعی، رفع فقر و محرومیت را از مهم‌ترین تأثیرات بهره‌مندی مددجویان کمیته امداد از بیمه‌های اجتماعی ذکر کرد.

انتهای پیام/82002/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول