اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی کردستان:

مددجویان زیر 50 سال کمیته امداد باسواد می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی نهضت سوادآموزی سازمان آموزش و پرورش کردستان گفت: تمامی مددجویان بی‌سواد زیر 50 سال زیرپوشش کمیته امداد امام کردستان باسواد می‌شوند.

مددجویان زیر 50 سال کمیته امداد باسواد می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اکبر عظیمی صبح امروز در کارگاه آموزشی عوامل اجرایی حوزه فرهنگی کمیته امداد کردستان اظهار کرد: این طرح به صورت منظم و با بهره‌گیری از تمامی فضاهای ادارات نهضت سوادآموزی و کمیته امداد در سطح استان اجرا می‌شود و تا باسواد کردن آخرین مددجوی رده سنی 10 تا 49 سال ادامه خواهد داشت.

وی به نرخ باسوادی قبل و بعد از انقلاب در سطح استان اشاره و تصریح کرد: نرخ باسوادی در رده سنی شش سال به بالا در این استان بیش از 85 درصد و در رده سنی بین 10 تا 49 سال بیش از 91 درصد است.

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نرخ با سوادی در این استان نسبت به میانگین کشوری 17 درصد پایین‌تر بود، تصریح کرد: بر اساس آمارگیری‌های انجام شده در سال 65 به دلیل مشکلات موجود در استان این فاصله به 30 درصد افزایش یافت.

به گفته معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان، خوشبختانه با ایجاد امنیت و شرایط مطلوبی که در سایه پیروزی انقلاب در استان به وجود آمد با تلاش فعالان و خادمان این عرصه فاصله نرخ باسوادی استان به نسبت میانگین کشوری کاهش چشمگیری یافت.

به گفته عظیمی، براساس آمارگیری سال 85 آهنگ نرخ باسوادی در کردستان 15 درصد از میانگین کشوری بالاتر بود.

وی خاطر نشان کرد: امروزه در سایه تلاش‌های صورت گرفته می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که همه کودکان لازم‌التعلیم به امکانات آموزش ابتدایی در سراسر استان دسترسی دارند.

وی در پایان بر همکاری‌ برون سازمانی و نقش تأثیرگذار کمیته امداد در راستای محو بیسوادی در استان تاکید کرد و همکاری همه جانبه این نهاد در این مسیر را  خواستار شد.

انتهای پیام/79002/ج30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول