اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان قم:

2 هزار نفر از جمعیت زیر پوشش کمیته امداد در قم کاسته شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان قم از کاهش جمعیت زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی قم خبر داد و گفت: طی یک سال اخیر بیش از 2 هزار نفر از جمعیت زیر پوشش کمیته امداد در قم کاسته شده است.

2 هزار نفر از جمعیت زیر پوشش کمیته امداد در قم کاسته شد

عبدالله جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اینکه فقر امروز متفاوت از گذشته است که می‌توان این تفاوت‌ها را در شاخص‌هایی همچون تنوع نیازها مطرح کرد اظهار کرد: در گذشته فقر بیشتر معرف اقتصادی داشت، ولی امروز شامل مسائل اجتماعی و فرهنگی هم می‌شود.

وی گفت: کمیته امداد درمانگاه فقر است بدین معنی که افرادی که وارد این نهاد می‌شوند متناسب با نیازهایشان حمایت‌های لازم را دریافت می‌کنند و طی مدتی از چرخه حمایت خارج می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم با اشاره به اینکه سال گذشته 22 هزار و 250 خانوار زیر پوشش کمیته امداد بودند، افزود: این تعداد 2 هزار و 100 خانوار کاهش داشته و در حال حاضر سه درصد از جمعیت استان زیر پوشش کمیته امداد قرار گرفته‌اند.

وی اهدای کمک هزینه خرید جهیزیه را از اقدامات کمیته امداد برشمرد و تصریح کرد: کمک هزینه جهیزیه به افراد یک میلیون و 200 هزار تومان بود که از ابتدای دی ماه به یک میلیون و 400 هزار تومان افزایش یافت ضمن اینکه وام نیز تا سقف یک میلیون تومان به هر کدام از زوجین زیر پوشش پرداخت می‌شود.

جلالی با اشاره به بیمه تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانواده‌های زیر پوشش اضافه کرد: تاکنون 4 هزار و 810 خانواده زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند که 2 میلیارد و 410 میلیون تومان برای بیمه‌ آنها هزینه شده است.

وی یکی دیگر از اقدامات کمیته امداد قم را کمک به رفع سوء تغذیه کودکان زیر شش سال ذکر کرد و بیان داشت: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته و ماهانه هزار و 100 نفر از کودکانی که دانشگاه علوم پزشکی تشخیص دهد که دچار سوء تغذیه هستند زیر پوشش طرح قرار می‌گیرند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم با اشاره به خانواده‌هایی که زیر پوشش بیمه کمیته امداد هستند بیان داشت: در حال حاضر 24 هزار نفر از خانواده‌های زیرپوشش بیمه کمیته امداد هستند.

انتهای پیام/2258/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول