اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی:

برنامه‌های دهه فجر محوریت مردمی داشته باشند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان غربی گفت: برنامه‌های دهه فجر برای تأثیرگذاری بیشتر باید به صورت مردمی و با محوریت مردم اجرا شوند.

برنامه‌های دهه فجر محوریت مردمی داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه وحید جلال‌زاده دوشنبه شب در شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور مدیران کل و مسئولان ادارات مرتبط در سالن جلسات استانداری ترتیب یافت، اظهار داشت: برنامه‌ریزی در دهه فجر باید برای تمام اعضای جامعه باشد و تمام اقشار باید از این برنامه‌ها استفاده کافی ببرند.

وی افزود: این که برنامه‌های داخل سازمانی اجرا کرده و سپس لیست برنامه‌ها را ارائه دهیم چندان جالب توجه نیست بلکه باید در راستای عمومی کردن مراسم‌ها و برنامه‌های این دهه تلاش شود تا به این ترتیب مردم مدار اصلی این گونه برنامه‌ها باشند.

استاندار آذربایجان غربی در بخشی از سخنان خود با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از تمام امکانات در برگزاری مراسم‌های دهه فجر عنوان کرد: شاهد برگزاری برنامه‌های مختلف این دهه در اماکن مختلف هستیم اما در این میان توجه کمتری به مساجد به عنوان خاستگاه اصلی قیام‌های مردمی می‌شود که لازم است مسئولان مرتبط با این حوزه تلاش‌های بیشتری داشته باشند.

وی نماز جمعه را یکی از فرصت‌های خوب برای جذب مردم به سوی برنامه‌های دهه فجر برشمرد و ابراز داشت: نماز عبادی سیاسی جمعه باید با شرکت گسترده مردم و کارکنان نهادهای مختلف برگزار شود تا از این روش برای تشریح برنامه‌ها و به این ترتیب حضور گسترده در مراسم‌ها دهه فجر استفاده شود.

جلال‌زاده اضافه کرد: مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی می‌توانند پتانسیل‌های مناسبی برای بهره‌مندی از توانایی‌های مختلف در دهه فجر باشند که باید در این راستا اهداف و برنامه‌های متنوعی طرح‌ریزی و اجرا شود.

وی ضمن بیان این نکته که نباید در طول دهه فجر تنها به برنامه‌های ابلاغی اکتفا کرد، گفت: علاوه بر برنامه‌های اعلام شده توسط دستگاه‌ها باید هر نهادی برای مجموعه خود برنامه‌های جداگانه‌ای نیز داشته باشد تا به این ترتیب زمینه لازم برای بهره‌مندی مردم از چنین مراسم‌هایی فراهم شود.

استاندار آذربایجان غربی در پایان تاکید کرد: دهه فجر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مناسبت‌های دینی و سیاسی ایران اسلامی باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود تا به این ترتیب رشد و اعتلای فرهنگ ملی رقم خورده و دنیا شاهد اقتدار ملت ایران اسلامی باشد.

انتهای پیام/61003/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول