اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد

مطالعه بیش از 17 طرح شهری در ارومیه

خبرگزاری فارس: شهردار ارومیه گفت: امسال بیش از 17 طرح مطالعاتی و پژوهشی در حوزه استحفاظی شهرداری ارومیه مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است.

مطالعه بیش از 17 طرح شهری در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه مدیریت شهری و لزوم استفاده از مدیران برتر یکی از مباحثی است که در دنیای امروز تاکید بسیاری بر آن می‌شود.

این بخش تا حدی مهم است که حیات آینده جوامع بشری در تمام نقاط زمین به انتخاب درست و نحوه اداره شهرها بستگی دارد به طوری که احساس آرامش و امنیت مردم در داخل شهرها یکی از الزامات داشتن زندگی ایده آل می‌باشد.

نهاد شهرداری به مفهوم گسترده عهده‌دار فعالیت در راستای رسیدگی به فعالیت‌های شهری و خدمات‌دهی به مردم است. این نهاد در تمام شرایط و حالات شهری باید در کنار مردم و همپای افراد در داخل شهر باشد تا ایرادات و ضعف‌های شهری را نمایان کرده و نسبت به اصلاح آن‌ها اقدام کند.

در راستای اطلاع از اقدامات شهرداری ارومیه در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم، سراغ محمد حضرت‌پور به عنوان شهردار این شهر رفتیم تا گزارشی در خصوص اقدامات این نهاد در 9 ماهه اول سال جاری دریافت کنیم.

فارس: در ابتدا در مورد جهت‌گیری شهرداری در حوزه‌های مختلف توضیحاتی ارائه کنید؟

شهرداری ارومیه با به‌کارگیری توان استراتژیکی خود در قالب نیروهای انسانی و خدماتی عزم راسخ دارد تا پروژه‌های نیمه تمام خود را به اتمام رسانده و شهر ارومیه را به سوی پیشرفت و تعالی هدایت کند.

در همین راستا اقدامات چشمگیری از ابتدای سال جاری تاکنون در شهر انجام گرفته که می‌تواند زمینه لازم برای ارتقای سطح معیشتی مردم و همچنین پیشرفت روزافزون این شهر را فراهم آورد.

فارس: در راستای دست‌یابی به این اهداف چه تدابیری توسط نهاد شهرداری اندیشیده شده و آیا امید به چنین اتفاقاتی دارید؟

نیروهای شهرداری به دلیل برخورداری از توان بالای فعالیتی یکی از پتانسیل‌های بالای مدیریت در این شهر محسوب می‌شوند که به همین دلیل امیدواریم با ایجاد انگیزه در میان کارکنان و در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم گام‌های مؤثری برداریم.

البته در این راه کمک و همدلی مردم نیز باید مدنظر قرار گیرد که در تمام لحظات و مواقع یاور شهرداری بوده است.

فارس: در خصوص برنامه‌های اجرا شده شهرداری در 9 ماهه اول سال، لطفاً در مورد طرح‌های مهمی که مورد بررسی قرار گرفته و در آینده شاهد اجرای آن‌ها خواهیم بود توضیحاتی بفرمایید؟

از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 17 طرح مطالعاتی و پژوهشی در شهرداری مورد بررسی و تایید قرار گرفته که امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد آغاز این فعالیت‌های در سطح شهر باشیم.

فارس: طرح‌های ذکر شده شامل کدام برنامه‌ها می‌شود و آیا راه‌هایی برای افزایش این طرح‌ها ارائه شده است؟

بیشتر این طرح‌ها در بخش عمرانی هستند و شامل پروژه‌های عظیمی همانند تقاطع‌های غیر هم‌سطح مدرس، ابوذر، خاتم‌الانبیاء(ص)، میثم، امامت، مادر و مخابرات می‌شوند.

البته طرح‌های نظیر تقاطع غیر هم سطح آیت‌الله مدنی، شهید مطهری در این زمره قرار دارند که امید است با همکاری‌های لازم شاهد اجرای چنین طرح‌هایی در آینده نزدیک باشیم.

فارس: مطالعات انجام شده در شهر شامل کدام طرح‌ها می‌شوند و آیا در این زمینه نیز موفقیت‌هایی داشته‌اید؟

مطالعات بیشتر در حوزه تقاطع آذربایجان و فلکه شهر چای بوده که در این مورد توافق‌ها و موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم. همچنین طرح‌های جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی شهر به عنوان یکی از نیازهای مردم مورد بررسی قرار گرفته است.

طرح‌های ترمینال مرکزی، پل بازار، پل قویون، پیاده‌رو سازی و ایمن‌سازی معابر شهری، قطعه دوم کمربندی ارومیه، طرح مجموعه بزرگ پل‌های قویون، ژئوتکنیک و مقاومت مصالح جهاد تحقیقات سهند از دیگر طرح‌هایی است که در ماه‌های گذشته مورد بررسی قرار گرفته است و در حال حاضر شاهد اجرای برخی از آن‌ها هستیم.

فارس: سایر اقدامات شهرداری ارومیه در ماه‌های گذشته

شهرداری ارومیه در قالب فعالیت‌های مختلفی که داشته توانسته در 9 ماهه اول سال جاری بیش از 74 کیلومتر از معابر شهری را جدول‌گذاری نماید. همچنین در راستای احداث و ساماندهی مناطق شهری هزینه‌ای بالغ بر 340 میلیون ریال توسط شهرداری انجام شده که این میزان رقم بسیار مناسبی است.

فارس: ساماندهی مناطق کم برخوردار شهر در چه وضعیتی قرار دارد؟

در 9 ماهه اول سال جاری مناطق کم برخوردار شهر مورد توجه ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر ارومیه قرار داشته که در این راستا می‌توان به ساماندهی و بهسازی معابر مناطقی نظیر دیگاله، حاجی پیرلو، وکیل آباد، کوی لاله، معابر کوی سالار و رشادت، کوی شهید جواد قره‌باغی، طرزیلو، کشتارگاه، اسلام آباد، شهید بابا ساعی، شهید صمدزاده، شهید کوهنورد، ولیعصر(عج) و علامه مجلسی اشاره کرد.

فارس: مهم‌ترین طرحی که در حال حاضر در ارومیه اجرا می‌شود کدام است و مشخصات این طرح به اجمال شامل چه می‌شود؟

پروژه پل قویون ارومیه یکی از طرح‌های بزرگی است که در این شهر اجرا می‌شود و در قالب کمربندی اصلی این شهر مطرح است.

کمربندی کامل در بر دارنده چند طرح بزرگ است که پل قویون به عنوان اصلی‌ترین آن‌ها اجرا می‌شود و در آینده نیز با بهره‌برداری از آن شاهد آغاز فازهای دیگر این مسیر خواهیم بود.

در خصوص مشخصات طرح باید گفت که تقاطع غیر همسطح پل قویون ارومیه که به نام 14 شهید مطرح است دارای 4 دهنه و در طول 2 و نیم کیلومتر مربع اجرا می‌شود. افتتاح این پروژه بزرگ بار ترافیکی شهر را کم کرده و موجب روان‌تر شدن عبور و مرور در سطح شهر می‌شود.

فارس: اعتبار پروژه پل قویون تا چه حد تأمین شده و نیاز فعلی آن چه قدر است؟

اعتبار نهایی این پروژه حدود 850 میلیارد ریال است که به همین دلیل نیز یکی از پروژه‌های مهم در شمال غرب کشور محسوب می‌شود و امید می‌رود با بهره‌برداری از آن شاهد رشد و ترقی ارومیه به عنوان یکی از مراکز زیبای استان‌های شمال غرب باشیم.

پروژه‌های تقاطع شهید مدرس و ابوذر نیز در کنار پروژه پل قویون ارومیه جزو طرح‌های مهم محسوب می‌شوند که با کمک استانداری و فعالیت‌های شبانه‌روزی کارکنان شهرداری در حال اجرا می‌باشد.

فارس: اندکی هم در خصوص برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در شهر توضیح دهید

در 9 ماهه گذشته شهرداری ارومیه در مناسبت‌های مختلف بیش از 65 برنامه مختلف برگزار کرده که در حوزه‌های فرهنگی، تفریحی و اجتماعی بوده است. در همین راستا حضور تیم والیبال این نهاد به عنوان تنها نماینده استان در لیگ برتر والیبال کشور افتخار بزرگی برای شهرداری و کارکنان آن است.

فارس: هزینه‌های طرح‌های مختلف شهرداری در ماه‌های گذشته بیشتر شامل کدام طرح‌ها شده است؟

شهرداری یکی از سازمان‌های خدمتگزار است که به طور مستقیم با مردم سر و کار دارد. در همین راستا برنامه‌هایی نظیر احداث و پوشش کانال‌های دفع آب‌های سطحی در دستور کار بوده که این امر با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال در مناطق مختلف اجرا شده است.

همچنین بهسازی جدول‌های معابر شهری به میزان 758 مترمربع، ساماندهی 17 منطقه محروم شهری، آسفالت ریزی بیش از 350 کیلومتر خیابان و کوچه، ساماندهی کمربندی خاتم‌الانبیاء(ص) با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال، احداث فرهنگسرای قرآن و عترت و 5 کتابخانه محلات به مساحت احداثی 6 هزار و 896 مترمربع و با اعتبار 60 میلیارد ریال و همچنین توسعه فضای سبز شهری در 38 منطقه و با مساحتی معادل 345 هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر 62 میلیارد ریال از دیگر برنامه های شهرداری در 9 ماهه سال جاری بوده است.

فارس: ضمن تشکر از صرف وقت برای این مصاحبه، به عنوان سخن پایانی، در صورت داشتن درخواست یا نظر خاص پذیرا هستیم.

رسانه‌ها به عنوان همدل و همکار مسئولان شهری باید در کنار آن‌ها باشند و برای انعکاس نظرات مردم به مسئولان دریغ نکنند.

فعالیت‌های شهرداری ارومیه در حوزه‌های مختلف می‌تواند نویدبخش آینده زیبا برای شهر باشد و این امر تنها با همکاری مردم ممکن می‌شود؛ البته مردم در تمام موارد همدل شهرداری هستند اما لازم است بیش از پیش در این مورد همکاری داشته باشند تا شاهد ارتقای سطح فعالیت‌های شهری باشیم.

-----------------------------------------

گفت‌و‌گو و تنظیم: سجاد امیرکردلر

-----------------------------------------

انتهای پیام/61003/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول