اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران تاکید کرد

تلاش برای افزایش سرانه مطالعه در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران گفت: تلاش شود تا سرانه مطالعه در مازندران افزایش یابد.

تلاش برای افزایش سرانه مطالعه در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علیرضا جانبازی شامگاه شنبه در جلسه ستاد برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استان که در ایام دهه فجر برگزار می‌شود، اظهار داشت: 25 دستگاه اجرایی در برپایی نمایشگاه کتاب دخیل هستند.

وی برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی به ویژه کتاب را سازوکاری برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های فرهنگی در استان دانست و ادامه داد: رشد جوامع بشری و ادامه حیات اجتماعی با افزایش آگاهی مردم آن جامعه میسر است.

جانبازی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی که به جامعه وارد می‌شود ناشی از آگاهی اندک مردم است، تصریح کرد: اهمیت کتابخوانی به اندازه‌ای است که نص صریح قرآن به آن پرداخته است.

وی متولی برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب را تنها ارشاد اسلامی ندانست و گفت: همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در برپایی مطلوب نمایشگاه کتاب از ضروریات است.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی عمومی برای برپایی نمایشگاه کتاب استان صورت گیرد، افزود: تبلیغات گسترده‌ای از سوی رسانه ملی انجام شود تا اقشار مختلف جامعه این ظرفیت فرهنگی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در ماه بهمن دانشگاه‌ها تعطیل هستند، مدیریت شود تا دانشجویان بتوانند از ظرفیت نمایشگاهی برای تهیه کتب تخصصی استفاده کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه 25 دستگاه اجرایی در برپایی نمایشگاه کتاب دخیل هستند، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی زیرساختی برای تامین آب، برق، تلفن، اینترنت و نیز فراهم کردن ایاب و ذهاب مراجعه‌کنندگان حامی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باشند.

جانبازی نقش نیروی انتظامی را در تامین امنیت برپایی نمایشگاه کتاب موثر دانست و گفت: راهنمایی و رانندگی در تسهیل تردد عابران و کاهش ترافیک نقش‌آفرین است.

به گزارش فارس، دعوت از ناشران برجسته کشوری، تکراری نبودن کتاب در غرفه‌های مختلف، وجود کتاب‌های مرجع در علوم مختلف، نصب نقشه کامل از غرفه‌های نمایشگاهی، متصل بودن نمایشگاه به سیستم اینترنتی، تهیه و توزیع بن کتاب، در دسترس بودن تازه‌های نشر و ارتقای سطح کیفی کتب نوجوانان از انتظارات اعضای ستاد برپایی نمایشگاه کتاب در مازندران بود.

انتهای پیام/86006/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول