اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

فاجعه رخ داده در میانمار ثمره فزون‌طلبی آمریکا است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: فاجعه رخ داده در میانمار نتیجه سیاست غلط استکبار جهانی به ویژه آمریکا در منطقه است که جز نفرت و بی‌خانمان کردن عده‌ای انسان بی‌گناه ثمره‌ای نداشته است.

فاجعه رخ داده در میانمار ثمره فزون‌طلبی آمریکا است

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: ما در سفری که به این کشور مصیبت‌زده اما مظلوم داشتیم به خوبی مشاهده کردیم که در سایه سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا فاجعه انسانی در این کشور در حال رخ دادن است به طوریکه بسیاری از به اصطلاح مدعیان دروغین آزادی امروز اقدامات سرکوب‌گرایانه در این کشور را توجیه می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به سکوت مرگبار مجامع جهانی و همچنین کشورهای مدعی دموکراسی در قبال فجایع میانمار اشاره کرد و افزود: ما در سفر خود به این کشور متوجه شدیم که مسلمانان در این کشور در وضعیت نامناسبی قرار دارند به طوریکه با آواره شدن از خانه و کاشانه خود در مظلومیت و نهایت غربت زندگی می‌کنند و به هیچ وجه وضعیت تغذیه، بهداشت و حتی تأمین مایحتاج ضروری آن‌ها مناسب و مطلوب به نظر نمی‌رسد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی به محرومیت تأسف‌بار اردوگاه‌نشینان میانماری اشاره کرد و ادامه داد: آن‌هایی که در این اردوگاه‌ها سکونت دارند گاه از داشتن امکانات زیستی اولیه محروم هستند و هیچ تلاشی برای رها شدن آن‌ها از این اوضاع و احوال صورت نمی‌گیرد.

این مسئول به تلاش‌ها و کمک‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران از طریق نهادهای حمایتی و همچنین امدادی اشاره کرد و یادآور شد: فاجعه‌ای که امروز در جنوب شرق آسیا رخ می‌دهد نتیجه نفوذ آمریکا و اعمال سیاست‌های غلطی است که برخی‌ها سعی می‌کنند آن را توجیه کرده و در قالب برنامه‌های حمایتی ابلاغ و اعلام کنند.

رئیس هیئت اعزامی مجلس شورای اسلامی به میانمار خاطر نشان کرد:‌ ما در مدت حضورمان در این کشور از اردوگاه‌ها و مناطق مختلف به ویژه محله‌های مسلمان‌نشین و بودایی‌نشین بازدید کردیم و متوجه شدیم که اوضاع و احوال بسیار نامناسب و ناشایست است به طوریکه عده‌ای سعی می‌کنند دعوای بین مسلمانان و بوداییان را به حاشیه رانده و از این ممر در جهت به ثمر نشستن منافع خود استفاده کنند در حالی که ما یقین داریم با اتحاد و همدلی جهان اسلام و مسلمانان این منطقه می‌توان بیش از گذشته به همبستگی امت اسلامی و رفع مشکلات جهان اسلام امیدوار بود.

انتهای پیام/62001/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول