اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در فارس:

توهین به اعتقادات فرق اسلامی، حمایت از آمریکا است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: کسانی که مقدسات مسلمانان را مورد اهانت قرار می‌دهند، خواسته یا ناخواسته از آمریکا حمایت می‌کنند.

توهین به اعتقادات فرق اسلامی، حمایت از آمریکا است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شیراز اظهار داشت: افرادی که به هر عنوانی مانند دفاع از ولایت یا دفاع از تشیع مقدسات جامعه اسلامی را مورد لعن قرار می‌دهند به تحقق اهداف نظام سلطه کمک می‌کنند.

امام جمعه شیراز افزود: شرایط فعلی جهان اسلام شبیه به شرایط زمان امیرالمومنین علی (ع) است که دشمن می‌خواهد با ایجاد اختلاف به اساس و ریشه اسلام ضربه بزند.

خطیب نماز جمعه شیراز تصریح کرد: در طول تاریخ تا قبل از به وجود آمدن نظام سلطه و تمدن صنعتی غرب، مردم مسلمان اعم از شیعه و سنی و سایر فرق در فضایی آرام و مطمئن در کنار یکدیگر همزیستی مسالمت‌آمیز و برادرانه داشتند.

ایمانی بیان کرد: با آغاز نظام سلطه، تفرقه بین مسلمانان شکل گرفت.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: افرادی مانند سید جمال‌الدین اسدآبادی، میرزای بزرگ شیرازی، آیت‌الله بروجردی، شیخ شلتوت شیخ جامع‌الازهر مصر، شیخ محمد عبده و علامه محمد تقی قمی منادی احیای وحدت اسلامی در بین مسلمانان بوده‌اند.

وی با اشاره به تدبیر حضرت امام در نامگذاری ایام میلاد پیامبر اکرم (ص) به عنوان هفته وحدت، گفت: امام (ره) وحدت امت اسلامی را تلاشی برای ناکام گذاشتن توطئه دشمنان می‌دانست.

ایمانی اضافه کرد: اگر از وحدت مسلمانان سخن می‌گوییم به این معنا نیست که از باورهای خود دست بکشیم چنانکه اهل سنت نیز نباید بدون سند و تحقیق شیعه شوند.

نماینده ولی فقیه در فارس ابراز داشت: در میان علمای عامه اختلافات فقهی بسیار است اما اختلاف در مسائل فقهی به معنای اختلاف بر سر اصل اسلام نیست.

ایمانی ادامه داد: مسلمانان باید مراقب باشند که مسائل حاشیه‌ای اصل قرار نگیرد چرا که دشمن سعی می‌کند شیعه متعصب یا سنی متعصب را به توهین تحریک کرده و آتش اختلاف را بر افروزد.

وی با اشاره به اتفاقات رخ داده در پاکستان و عراق گفت: در پاکستان شیعیان توسط عده‌ای متعصب قتل عام شدند و این امر دستاویزی شد برای رسانه‌های غربی که در تنور آتش اختلاف بدمند.

ایمانی ادامه داد: دشمن می‌خواهد سر به تن شیعه و سنی نباشد و ما را به جان یکدیگر می‌اندازد تا منافع خود را تامین کند.

وی بیان کرد: امت اسلامی باید بیدار شود و ملت ایران آرامش و اتحاد کلمه را توسعه دهد.

انتهای پیام/2448/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول