اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

آب مروارید شایع‌ترین بیماری منجر به جراحی در عارضه‌های چشمی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آب مروارید شایع‌ترین بیماری است که در افراد مبتلا منجر به انجام دادن عمل جراحی می‌شود و معمولا در سنین بالا شایع است.

آب مروارید شایع‌ترین بیماری منجر به جراحی در عارضه‌های چشمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سیامک زارعی بعدازظهر امروز در حاشیه نشست خبری افتخارآفرینان جشنواره رازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد اعمال جراحی که برای این درمان این بیماری انجام می‌شود اخیرا جزو شاخص‌های سلامت و امید به زندگی به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد:در هر کشوری که تعداد انجام این عمل بیشتر باشد نتیجه‌گیری می‌شود که افراد بیشتری به سن پیری رسیده و امید به زندگی در آن کشور بالاتر است.

عضو تیم جراحی بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی خاتم‌الانبیا در ارتباط با دلایل بروز آب مروارید در افراد خاطرنشان کرد: دلیل ثانویه بروز این بیماری ضربه یا مصرف برخی از داروهای ویژه مانند کورتون است.

زارعی ادامه داد: برخی برای اشعه ماورا بنفش نیز در ابتلا به آب مروارید نقشی قائل هستند اما دلیل اصلی بروز آب مروارید بالا رفتن سن است.

وی با اشاره به رو‌ش‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری آب مروارید اذعان کرد: مصرف غذاهای که آنتی اکسیدان دارند مانند سبزیجات و میوه‌جات رنگی می‌تواند تا حدودی از بروز این بیماری پیشگیری کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتباط با نشانه‌های ابتلا به آب مروارید بیان کرد: نخستین و مشخص‌ترین نشانه ابتلا به آب مروارید پایین آمدن میزان بینایی است.

زارعی با اشاره به مشکلات چشمی که در اثر مشکلات چشمی به افراد عارض می‌شود تاکید کرد: کسانی که مشکلات تغذیه‌ای دارند به گونه‌ای که دچار سوتغذیه شده‌اند مشکلات چشمی زیادی پیش می‌آید.

وی ادامه داد: همچنین تحقیقات نشان داده است که افرادی که در خانواده‌های مرفه‌تری زندگی می‌کنند به دلیل شرایط زندگی آنها بیشتر به عارضه‌های چشمی دچار می‌شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: افرادی که در رژیم غذایی خود مصرف زیاد کربوهیدارت دارند بیشتر به عوارض چشمی دچار می‌شوند زیرا مصرف زیاد کربوهیدرات سبب بروز رشد چشمی می‌شود.

زارعی در ارتباط با دیگر بیماری‌های چشمی شایع خاطرنشان کرد: یکی از بیماری‌های نسبتا شایع در افراد تخریب مرکز چشم ناشی از سن است که در جامعه ما نسبت به جوامع غربی شیوع کمتری دارد.

وی افزود: در این بیماری سلول‌های حساس شبکیه دچار تخریب می‌شوند و در صورتیکه افراد در مراحل اولیه بیماری به پزشک مراجعه کنند بیماری قابل درمان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به روش‌های درمانی که برای عیوب انکساری وجود دارد اذعان کرد: تمام روش‌های درمانی به نوبه خود مؤثر است و کاملا بسته به شرایط فرد دارد به عنوان مثال فردی که در محیط‌های آلوده کار می‌کند نمی‌تواند از لنزهای تماسی استفاده کند.

انتهای پیام/70010/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول