اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در اردبیل صورت گرفت

عمل جراحی قلب باز بر روی بیمار هموفیلی

خبرگزاری فارس: برای نخستین‌ بار و به کمک متخصصان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، عمل جراحی قلب باز بر روی بیمار هموفیلی با موفقیت انجام شد.

عمل جراحی قلب باز بر روی بیمار هموفیلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این عمل جراحی که عصر امروز با موفقیت همراه بود بیمار سالخورده‌ای که از تنگی نفس و مسدود بودن رگ‌های قلبش رنج می‌برد تحت عمل جراحی قرار گرفت و به‌رغم ابتلا به بیماری هموفیلی توانست سلامت خود را باز یابد.

به گفته جراح قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و بیمارستان امام خمینی‌(ره) این شهر در این عمل جراحی که با حساسیت انجام شد پزشکان سعی کردند در سه رگ اصلی قلب که گرفتگی به وجود آمده بود رفع مشکل کرده و سلامتی این پیرمرد 80 ساله را به او برگردانند.

علی محمدزاده تصریح کرد: حساسیت این عمل جراحی به دلیل کهولت سنی بیمار بود به طوریکه این عمل خاص جزو موارد نادر دنیا بوده و دارای ریسک بالایی نیز می‌باشد.

وی با اعلام اینکه حال عمومی بیمار بعد از عمل جراحی و مراقبت‌های ویژه مطلوب و مناسب است، خاطر نشان کرد: در مورد این بیمار نیز به لحاظ حساسیت و کهولت سنی با تمام دقت مشاوره‌های لازم قبل از عمل جراحی انجام شد و سعی کردیم اقدامات درمانی و مراقبتی ویژه را قبل، حین و بعد از عمل جراحی داشته باشیم.

محمدزاده اضافه کرد: بیمار پس از مناسب شدن وضعیت عمومی از بیمارستان مرخص می‌شود و هیچ‌گونه عارضه بعد از عمل را در حال عمومی او شاهد نیستیم.

این جراح قلب و عروق یادآور شد: بیماری هموفیلی آن هم از نوع A بیماری خطرناکی است که فرد مبتلا دچار کمبود فاکتور B خون می‌باشد و همیشه در معرض خطرات ناشی از خونریزی‌های فعال از قسمت‌های مختلف بدن است.

وی بیان کرد: همچنین در معرض خطرات ناشی از ابتلا به بیماری‌های خطرناک خونی بر اثر تزریق‌های مکرر خون و فاکتورهای خونی می‌باشد.

محمدزاده در پایان گفت: این بیماران دچار محدودیت نسبی طول عمر بوده و به دلیل شدت بیماری گاه به مرحله کهولت و پیری نمی‌رسند تا چنین اعمال جراحی بر روی آنها صورت بگیرد که عمل جراحی انجام شده از نوع نادر بوده است.

انتهای پیام/62001/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول