اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آبان ‌و آذر ماه جاری صورت می‌گیرد

برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت در دانشگاه آزاد بیرجند

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد واحد بیرجند از برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت در این دانشگاه در آبان و آذرماه جاری خبر داد.

برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت در دانشگاه آزاد بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین واقعی عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند اظهار کرد: آزمون بخش شفاهی این مسابقات 24 آبان‌ماه و بخش کتبی آن 14 آذرماه جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره از مسابقات هجدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت استادان، دانشجویان، کارکنان، فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی، طلاب حوزه‌های علمیه و دانشجویان سایر دانشگاه‌ها و مراکز عالی است که در حال حاضر ثبت‌نام آن آغاز شده است.

رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد واحد بیرجند با بیان اینکه این مسابقات در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار می‌شود، ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در این دوره از مسابقات می‌توانند برای ثبت‌نام به دفتر فرهنگ اسلامی کانون قرآن و عترت مراجعه کنند.

واقعی بیان داشت: اضافه شدن دو نمره به یکی از دروس عمومی در آزمون پایان‌ ترم با کسب 60 درصد امتیاز در مسابقات، اهدای جوایز نقدی و اهدای لوح تقدیر به نفرات برتر از امتیازات شرکت در این مسابقات است.

وی با بیان اینکه علاوه بر اعضای هیئت علمی، استادان حق‌التدریس نیز می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند، اظهار کرد: اساتید و اعضای هیئت علمی می‌توانند در بخش کتبی در رشته‌های ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، زندگانی 14 معصوم، ترجمه انگلیسی قرآن کریم و در بخش شفاهی حفظ جزء‌های یک تا پنج، یک تا 10، یک تا 20، یک تا 30 و قرائت قرآن کریم به روش تحقیق و ترتیل به رقابت بپردازند.

رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد واحد بیرجند تصریح کرد: همچنین آشنایی با زندگی پیامبر اسلام (ص)، نماز، احکام خواهران و برادران در بخش کتبی و حفظ و ترجمه جزء 30 قرآن، قرائت قرآن به روش تحقیق و ترتیل در بخش شفاهی در جمله رشته‌هایی است که کارکنان دانشگاه می‌توانند در آن به رقابت بپردازند.

واقعی یادآور شد: دانشجویان دانشگاه آزاد و دولتی، فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد و طلاب حوزه‌های علمیه و سایر مراکز آموزش عالی نیز می‌توانند در بخش کتبی در رشته‌های تفسیر قرآن کریم، زندگانی 14 معصوم، حفظ و ترجمه ادعیه و زیارات، نماز، ترجمه انگلیسی قرآن، احکام خواهران و برادران، زندگانی پیامبر (ص) و ترجمه قرآن و نهج‌البلاغه با یکدیگر رقابت کنند.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول