اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بیرجند:‌

امور دانشگاه باید حول محور قرآن و ولایت باشد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه رجوع به قرآن دانشگاه‌ها را به سوی انسان‌سازی پیش می‌برد، گفت: باید امور دانشگاه‌ها بر حول محور قرآن و ولایت حرکت کند.

امور دانشگاه باید حول محور قرآن و ولایت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا میری پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان شرکت‌کننده در بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآنی دانشگاه‌های منطقه سه کشور که به میزبانی دانشگاه بیرجند به مدت سه روز برگزار می‌شود حضور یافت.

وی اظهار داشت:‌ میزبانی از مسابقات قرآنی به‌عنوان نخستین همایش علمی دانشگاه بیرجند در سال 91 افتخار بزرگی است که نصیب مسئولان و دانشجویان این دانشگاه شده است.

رئیس دانشگاه بیرجند تصریح کرد: ما در این سه روز افتخار میزبانی از نخبگان و برگزیدگان قرآنی دانشگاه‌های منطقه سه کشور را داریم که امید است به نحو احسنت در این مجموعه برگزار شود.

میری به سابقه علمی و دینی شهر بیرجند اشاره کرد و گفت: وجود حوزه علمیه در این منطقه با قدمت 700 سال و از طرف دیگر وجود آموزش متوسط مورد تایید حوزه در این شهر با قدمت 100 سال نشان‌دهنده پیشینه درخشان علمی و معنوی این منطقه کویری اما پرثمر است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در مورد قرآن افزود: معظم‌له قرآن را دوای دردهای جوامع دانستند و در این راستا باید دانشگاهیان مانند سایر اقشار جامعه انس و الفت ویژه‌ای با قرآن داشته باشند.

رئیس دانشگاه بیرجند ادامه داد: تمام دردهای بشر امروز ناشی از غفلت از این کتاب آسمانی و معارف عمیق آن است که باید با تعمیق مسائل و معارف قرآنی کاستی‌های موجود جامعه را به حداقل برسانیم.

*رجوع به قرآن دانشگاه‌ها را به سوی انسان‌سازی پیش می‌برد

میری با بیان اینکه معمار بزرگ انقلاب اسلامی دانشگاه‌ها را مرجع انسان‌سازی می‌دانند، گفت: این مهم فقط با رجوع به قرآن ممکن می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین مقام معظم رهبری نیز فرمودند که دانشگاه‌ها باید پایگاه انقلاب اسلامی باشند که تحقق این هدف نیز راهی جز رجوع دوباره به قرآن ندارد.

بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشگاه‌های منطقه سه کشور که از دیروز به صورت رسمی در دانشگاه بیرجند آغاز شده است تا چهارشنبه ادامه دارد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول