اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بیرجند خبر داد

دانشگاه بیرجند میزبان المپیاد دانشجویان دانشگاه‌های شرق کشور

خبرگزاری فارس:‌ رئیس دانشگاه بیرجند از میزبانی دانشگاه بیرجند در المپیاد ورزشی دختران دانشگاه‌های شرق کشور خبر داد و گفت: این المپیاد قرار است در تیرماه سال جاری برگزار شود.

دانشگاه بیرجند میزبان المپیاد دانشجویان دانشگاه‌های شرق کشور

محمدرضا میری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: برای آماده‌سازی دانشگاه برای میزبانی از این رویداد ورزشی که قرار است با حضور 3 هزار دانشجو برگزار شود یک سالن ورزشی در این مجموعه در دست ساخت است.

وی از پذیرش دانشجوی خارجی در این دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: آموزش‌های آزاد نیز در این دانشگاه فعال می‌شود.

رئیس دانشگاه بیرجند ادامه داد: یک‌هزار و 468 نفر طی دو فراخوان، این دانشگاه را برای تدریس خود انتخاب کردند همچنین 52 نفر بورسیه نیز در سال جاری به این مجموعه اضافه می‌شوند.

میری به مهم‌ترین فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: ‌بسترسازی مقدمات وب سایت جدید دانشگاه و راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ثبت فعالیت پژوهشی اعضای هیئت علمی از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های پژوهشی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته خرید پایگاه‌های علمی و مجلات داخلی، افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه و هزینه‌کرد 180 میلیون تومانی برای خرید پایگاه‌های اطلاعات علمی خارجی نیز در این مجموعه در راستای توسعه فعالیت‌های پژوهشی صورت گرفته است که دارای اهمیت است.

رئیس دانشگاه بیرجند عقد تفاهم‌نامه‌های پژوهشی اساتید و اعضای هیئت علمی این دانشگاه با دستگاه‌های اجرایی استان را یکی از موفقیت‌های این مجموعه عنوان کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌هایی با موسسه آموزش صنایع دفاعی، اداره کل راه و ترابری و پارک علوم فناوری استان در سال گذشته منعقد شده است.

میری ادامه داد:‌ همچنین تفاهم‌نامه‌هایی بین اعضای هیئت علمی با دانشگاه سمنان، هنر اصفهان، پژوهشگاه مخابرات ایران، دانشگاه بوعلی همدان، شرکت آب و فاضلاب استان و وزارت جهاد کشاورزی در راستای انجام امور پژوهشی منعقد شده است.

*اخذ مجوز مجله پژوهشی زعفران در دانشگاه بیرجند

وی از اخذ مجوز انتشار مجله پژوهشی زعفران و مجله تحقیقات دام و طیور در این دانشگاه خبر داد و گفت: همچنین نخستین مجله علمی پژوهشی تنش‌های محیطی در علوم زراعی نیز مجوز فعالیت خود را در این مجموعه اخذ کرده است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول