اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

مبادلات مرزی و تعامل با اقلیم کردستان عراق رو به افزایش است

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان با اشاره به گسترش مبادلات مرزی و تعامل گسترده مردم کردستان با اهالی اقلیم کردستان عراق گفت: این مهم ظرفیت ویژه‌ای را برای توسعه همه بخش‌ها در استان فراهم کرده است.

مبادلات مرزی و تعامل با اقلیم کردستان عراق رو به افزایش است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدمحمدحسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه دوشنبه و در 213 همین سفر استانی خویش وارد استان کردستان شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین گام از سفر خود با ادای احترام به یادمان گلزار شهید گمنام استان کردستان در محل استانداری با آرمان‌های والای شهدای خطه خون‌رنگ کردستان تجدید میثاق کرد.

سیدمحمد حسینی سپس در جلسه‌ای نیم ساعته با استاندار کردستان به بررسی مسائل استان در حوزه فرهنگ و هنر پرداخت.

علیرضا شهبازی استاندار کردستان در این دیدار اظهار کرد: کردستان یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور از لحاظ مبحث فرهنگی و هنری بوده و مردمان این خطه از میهن اسلامی همواره با عشق و ارادتی ویژه پاسدار مبانی هویتی و فرهنگی ایران اسلامی بوده و خواهند بود.

وی افزود: توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گسترده کردستان در عرصه‌های مختلف این استان را به عنوان یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور تبدیل کرده و همدلی و اتحاد گسترده بین مردم و مسئولان استان بر این تعالی روزافزون افزوده است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در سایه همین اتحاد و همدلی شاهد توسعه روزافزون حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی در استان هستیم و خوشبختانه در حوزه فرهنگ و هنر نیز فعالیت‌های چشمگیری انجام شده و در حال اجراست.

شهبازی به گسترش مبادلات مرزی و تعامل گسترده مردم کردستان با اهالی اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و افزود: این مهم ظرفیت ویژه‌ای را برای توسعه همه بخش‌ها در استان فراهم کرده و بدون شک اشتراکات فرهنگی، زبانی و دینی بر گسترش این تعاملات افزوده است.

گفتنی است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز دوم سفر خویش به کردستان از دقایق آغازین صبح از نحوه عملیات ساخت پروژه تالار مرکزی سنندج دیدار خواهد کرد و سپس در برنامه زنده تلویزیونی شبکه استانی کردستان حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/79006/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول