اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی:

طرح حمایت از تولید ملی مشکلات صنعت را برطرف می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی گفت: طرح حمایت از تولید ملی در صورت اصلاح می‌تواند بسیاری از مشکلات صنعت را برطرف کند.

طرح حمایت از تولید ملی مشکلات صنعت را برطرف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامحسین شافعی عصر امروز در حاشیه نشست خبری بخش دولتی و خصوصی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح حمایت از تولید ملی در مجلس شورای اسلامی مطرح است ولی در حال حاضر ایرادات زیادی دارد.

وی تصریح کرد: این طرح باید اصلاح شود و در صورت اصلاح صنعت جان تازه‌ای گرفته و نکات مثبت آن می‌تواند به خوبی خود را نشان دهد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در حال حاضر باید روی وضعیت اقتصادی ایران تاکید ویژه داشت، خاطر نشان کرد: امیدواریم طرح حمایت از تولید ملی اجرایی شود.

شافعی با بیان اینکه مسائل اقتصادی عمومی به حساب می‌آیند، ادامه داد: این مسائل تمام مردم را به نحوی درگیر می‌کنند و لذا مسائل عمومیت پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده‌ایم که همه باید روی مسائل اقتصادی حساس باشیم و به نظر می‌رسد که با اجرایی شدن طرح حمایت از تولید ملی واحدهای دولتی که مشکلات قابل حل دارند حتماً این مشکلات برطرف می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی با اشاره به مصوبات کارگروه‌های مختلف اقتصادی استان تصریح کرد: یکی از مصوباتی که در کارگروه تسهیل مصوب شده و در حال حاضر اجرایی می‌شود قطع نشدن اشتراکات مشترکان صنعتی بدون اطلاع به دلیل بدهی است.

*درآمدهای استان 35 درصد رشد داشته است

مدیر‌کل دارایی و امور اقتصادی خراسان‌رضوی با بیان اینکه این نهاد در 9 ماه گذشته 7 هزار و 237 میلیارد ریال درآمد داشته است، اظهار کرد: این درآمد نسبت به سال گذشته 35 درصد رشد داشته است.

سید علی شهابی تصریح کرد: از این میزان، 6 هزار و 250 میلیارد ریال مربوط به درآمدهای مالیاتی بوده که نسبت به گذشته 34 درصد رشد داشته است.

مدیر‌کل دارایی و امور اقتصادی خراسان‌رضوی با اشاره به میزان سهم افراد مختلف در درآمدهای مالیاتی خاطر نشان کرد: بالاترین میزان از پرداخت مالیات مربوط به افراد خصوصی است.

شهابی ادامه داد: رتبه‌های بعدی مربوط به مالیات بر ارزش ‌افزوده و مالیات بر حقوق است و برای میزانی که تحقق وجود ندارد ستاد درآمد استان در حال تشکیل بوده تا بتوان مالیات‌های محقق نشده را وصول کرد.

وی با اشاره به ضرورت رونق بخشیدن به اقتصاد کشور به ویژه در بخش صنعت اظهار کرد: راهکارهایی در استان خراسان‌رضوی در حال اجرایی شدن است که امید می‌رود در آینده‌ای نزدیک منجر به رونق اقتصاد استان شود.

انتهای پیام/70010/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول