اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی خبر داد

امضای 5 تفاهمنامه تجاری اتاق خراسان شمالی با کردستان عراق

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع ،معادن و کشاورزی خراسان شمالی از امضای پنج تفاهمنامه تجاری اتاق بازرگانی استان با اقلیم کردستان عراق خبر داد.

امضای 5 تفاهمنامه تجاری اتاق خراسان شمالی با کردستان عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد صمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با محوریت سفر تجار و بازرگانان کشور به استان کردستان عراق اظهار داشت: این تفاهمنامه‌ها در بخش‌های توسعه تجارت اعم از، برپایی نمایشگاه‌ها، صادرات و واردات ،سرمایه گذاری،ارائه خدمات فنی‌و‌مهندسی است.

وی با اشاره به اینکه این سفر به مدت 6 روز به طول انجامید گفت: طی این سفر تجاری 15 نفر از بازرگانانی استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی و.. شرکت داشته که علاوه بر اربیل از شهرهای سلیمانیه، کرکوک بازدید کردند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ،معادن و کشاورزی خراسان شمالی شرکت سمینار سرمایه‌گذاری در سلیمانیه، بازدید از چند واحد اقتصادی و همچنین نشست با بازرگانان کشور عراق را از دیگر برنامه‌های انجام شده در سفر هیئت تجاری ایرانی به این کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این سفر از ابعاد مختلف مطلوب و مثبت ارزیابی می‌شود تصریح کرد: روابط بین دو کشور روز به روز در حال گسترش بوده و اعزام هیئت‌های تجاری دو کشور در توسعه و تحکیم روابط بسیار موثر است.

صمدی همچنین با اشاره به برنامه سفر هیئت تجاری چینی به این استان تصریح کرد: اکنون در حال برنامه‌ریزی برای پذیرش این هیئت در استان بوده که پیش بینی می‌شود بعد از ایام الله دهه‌فجر انجام شود.

وی سفر این هیئت چینی به استان را با هدف آشنایی با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و همچنین بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی استان برشمرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی بیان اینکه یک هیئت متشکل از بازرگانان استان سال گذشته به چین سفر کردند، تصریح کرد: بی‌تردید سفر هیئت‌های تجاری باعث توسعه سرمایه گذاری و همچنین رشد مبادلات تجاری و افزایش صادرات خواهد شد.

صمدی خاطرنشان کرد: مسئولان استان نیز اراده جدی برای تسهیل در سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی برای توسعه استان که سبب توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی استان می‌شودرا دارند.

وی برپایی نمایشگاه جمهوری اسلامی در ترکمنستان با محوریت خراسان شمالی را هم برشمرد و گفت: این نمایشگاه 9 اسفند امسال در شهر عشق آباد برگزار خواهد شد.

صمدی با بیان اینکه این دومین نمایشگاه جمهوری اسلامی در ترکمنستان با محوریت این استان است افزود: نمایشگاه ایران در عشق آباد تا 11 اسفند امسال ادامه می‌یابد.

به گفته وی شرکت‌های مختلف تولیدی و صنعتی کشور برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی همچنین مهم‌ترین محور مذاکرات در حاشیه این نمایشگاه را موضوع مبادله تهاتری گاز با این کشور عنوان کرد.

وی گفت: بر همین اساس واردات گاز از ترکمنستان برای کشور و ارائه خدمات فنی و مهندسی از ایران طی نشست‌های مورد بررسی دو طرف قرار می‌گیرد که البته نهایی شدن آن بسته به تایید وزارت نفت است.

صمدی میزان پیشنهاد معاملات تهاتری با این کشور را قابل توجه برشمرد و یادآور شد: با توجه به همسایگی به ترکمنستان باید سهم صادرات بعضاً واردات کالاها به خاطر این مزیت افزایش یابد.

به گزارش فارس،خراسان شمالی 301 کیلومتر مرز بین‌المللی با ترکمنستان دارد.

انتهای پیام/63002/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول