اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتاق بازرگانی خبر داد

افتتاح ترمینال تجاری فرودگاه مشهد در بهمن ماه سال جاری

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اتاق بازرگانی گفت: ترمینال تجاری فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در بهمن ماه سال جاری افتتاح و آغاز به کار می‌کند.

افتتاح ترمینال تجاری فرودگاه مشهد در بهمن ماه سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد غلامحسین شافعی ظهر امروز در نشست خبری جلسه گفت‌وگوی بخش خصوصی و بخش دولتی که در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی برگزار شد اظهار کرد: در جلسه گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت گزارش از عملکرد کارگروه‌های مربوط به این مقوله ارائه شد.

وی تصریح کرد: همچنین در این جلسه دستور کار جلسه بعد مشخص شد که بنا بر آن در جلسه آینده شورای گفت‌وگو باید گزارشی از عملکرد بانک‌ها به حضور استاندار خراسان‌رضوی ارائه شود.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی با اشاره به متن قانون 29 بودجه خاطر نشان کرد: بانک‌ها باید به متن این قانون عمل کرده و با بنگاه‌های اقتصادی تا حد امکان مساعدت و همکاری داشته باشند.

شافعی با بیان اینکه در متون مصوبه‌ها و قوانین برای بهبود فضای کسب و کار تمهیداتی اندیشیده شده است، اظهار کرد: برخی از این قانون‌ها مسئولان را به تشکیل کمیته‌هایی برای بررسی محیط کسب‌وکار استان وادار می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از وجوه بررسی پایش مستمر و مستقیم شاخص‌های مرتبط با فضای کسب و کار است که در برنامه کارگروه‌های مختلف اقتصادی استانداری در دستور کار است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های اقتصادی خراسان‌رضوی برای بهبود وضعیت کسب و کار در استان استفاده کرد افزود: از این ظرفیت‌ها در کل کشور استفاده نمی‌شود و خلأ کار کارشناسانه در این زمینه در سراسر کشور دیده می‌شود.

شافعی در ارتباط با فوائد انجام دادن کار کارشناسانه در زمینه ظرفیت‌های اقتصادی هر منطقه اضافه کرد: انجام دادن این کار سبب می‌شود که هر کس قصد انجام دادن کار اقتصادی دارد با سنجیدن شرایط وارد بازار کسب و کار شود.

وی ادامه داد: همچنین این مطالعات به افراد کمک می‌کند تا بتوانند بهره‌وری سرمایه‌گذاری خود را بالا ببرند و کسب و کار به تعطیلی و یا استفاده از حداقل ظرفیت منجر نشود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی کشور با اشاره به اهمیت موضوع آب در مقوله‌های کشاورزی استان خراسان‌رضوی گفت: در بهمن ماه سال جاری کنفرانس علمی با حضور استاندار و نماینده‌های مجلس برگزار می‌شود که تمامی وجوه مشکلات آب را در حوزه کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

شافعی با اظهار ناراحتی از کم بودن التفاتات به بخش کشاورزی خاطر نشان کرد: کشاورزی در کل کشور صدایی خاموش دارد ولی برای حرکت کردن در راستای خودکفایی باید به آن بیشتر توجه شود.

وی با اشاره به اینکه در جلسه گفت‌وگو میان بخش خصوصی و دولت گزارش پایش یک شهرک صنعتی مطرح شد، گفت: در این گزارش به تفکیک تعداد واحدهای مشغول به کار، تعداد واحدهایی که با ظرفیت‌هایی کمتر از ظرفیت واقعی خود کار می‌کنند و تعداد واحدهایی که تعدیل نیرو کرده‌اند همچنین میزان تعدیل نیروی آنها ذکر شده است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی افزود: نتایج کامل این گزارش برای برنامه‌ریزی‌ها بسیار کمک‌دهنده است و می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/70010/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول