اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه نینوا گلستان:

کربلای پنج ولایت‎پذیری و شجاعت رزمندگان ما را نشان داد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی سپاه نینوا گلستان گفت: عملیات کربلای پنج ولایت‎پذیری و شجاعت نیروها و رزمندگان ما را نشان داد.

کربلای پنج ولایت‎پذیری و شجاعت رزمندگان ما را نشان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابوطالب پسرکلو عصر امروز در جمع بسیجیان استان گلستان در مورد عظمت عملیات کربلای پنج اظهار داشت: کربلای پنج یکی از عملیات‎های تاریخی نظام جمهوری اسلامی است، حدوداً دو هفته بعد از کربلای چهار عراق فکر نمی‎کرد که ما بتوانیم با این سرعت و وسعت در همان منطقه عملیاتی کربلای چهار، دست به حمله بزنیم.

هیچ‎کس فکر نمی‎کرد که با این همه موانع سخت کسی بتواند از آنها عبور کند

وی افزود: تلفاتی که به دشمن در عملیات کربلای پنج وارد آمد و مسیری که آزاد شد، اقتدار نیروهای مردمی و نظامی ما را می‎رساند چراکه هیچ‌کس فکر نمی‎کرد که با این همه موانع سخت کسی بتواند از آنها عبور کند.

وی که در زمان عملیات کربلای پنج فرمانده گردان تیپ‎الحدید لشکر پنج نصر خراسان بود تصریح کرد: این عملیات لحظات تلخ و شیرین فراوانی دارد، یادم می‎آید در همین عملیات یک فرمانده گروهان به نام شهید یعقوبی داشتیم که گروهان توپ‎های 106 را که حدوداً 45 دستگاه بود را برعهده داشت، در مقابل ما تیربارهای عراقی از داخل نخلستان‎ها و سنگرهای مستحکم به سمت ما تیراندازی می‎کردند که من به شهید یعقوبی گفتم "می‎تواند آنها را بزند" و او هم اطاعت کرد و برای انجام این کار رفت.

فرمانده گروهانی که تکه‎های پاره شده بدن آن را پیدا کردیم

پسرکلو ابراز داشت: شهید یعقوبی رفت و چند تا از نقاطی که تیرباران می‎شدیم را زد یکی از نقطه‎ها مکانی بود که باید به جایی بلندتر برود در این هنگام وی سربازی که راننده ماشین بود را پیاده کرد و خودش سوار شد و رفت بالای بلندی ایستاد بعد از چند دقیقه یک آر.پی‎.جی از داخل نخلستان شلیک شد و چون گلوله 106 داخل جان لوله بود مستقیماً این آ.رپی‎.جی به لوله خورد و باعث شد گلوله داخل 106 نیز منفجر شود که متاسفانه ما فقط توانستیم تکه‎های پاره شده دست و پا و اعضای این شهید بزرگوار را پیدا کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه نینوا گلستان اضافه کرد: شهید زواره‎ای نیز از شهدایی بود که وقتی سوار جیپ بود به سرش تیر می‎خورد و با ماشین درون گودال پر از آب می‎رود و بعد از پنج روز توانستیم پیکرش را خارج کنیم.

کربلای پنج تاریخ ماندگار دفاع مقدس ماست

وی ادامه داد: در یکی دیگر از صحنه‎ها شهید عباسی جانشین گروهان در کنار من نشسته بود که ترکش به سرش خورد و مغز او را متلاشی کرد و سرش چند تکه شده بود.

پسرکلو با بیان اینکه کربلای پنج تاریخ ماندگار دفاع مقدس ماست اذعان داشت: در این عملیات هیچ‎کس نلغزید و این عملیات اوج اخلاص، اوج ایمان و بندگی و اوج هنر نظامی بود.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه نینوا گلستان تصریح کرد: آن روز من ندیدم که فرمانده گروهانی بیاید و بگوید که نیروهای من ترسیده‎اند عملیات کربلای پنج ولایت‎پذیری و شجاعت نیروها و رزمندگان ما را نشان داد.   

انتهای پیام/2307/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول