اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس:

رزمندگان در کربلای‌5 عبور از موانع سخت را به جهانیان یاد دادند

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: در عملیات کربلای پنج ما عبور از موانع سخت را به دنیا یاد دادیم.

رزمندگان در کربلای‌5 عبور از موانع سخت را به جهانیان یاد دادند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی مرادپیری شامگاه جمعه در مراسم نخستین سالگرد دکتر عباس مهری در آستانه امامزاده عبدالله گرگان، درباره عملیات کربلای پنج که در سالگرد این عملیات قرار داریم اظهار داشت: این عملیات یکی از مهم‌ترین و بزرگ‎ترین عملیات‎هایی بود که توسط رزمندگان ما انجام شد در این عملیات رزمندگان اسلام توانستند از موانع بسیار پیچیده عبور کنند به طور کل ما دو عملیات داشتیم که در نوع خود بی‎سابقه بود والفجر هشت و کربلای پنج که در این عملیات کربلای پنج ما عبور از موانع سخت را به دنیا یاد دادیم.

وی تصریح کرد: در هیچ جای دنیا سابق ندارد که سه کیلومتر مانع باشد که این موانع ترکیبی از سیم خاردارها، کانال‎ها، مین و از همه مهمتر که روی تمام این موانع آب بستند که هیچکس نمی‎فهمید که زیر این آب موانع این چنینی وجود دارد، اما رزمندگان اسلام از آنها عبور کردند و توانستند پیروز شوند و این عملیات باعث شد که قطعنامه 598 نوشته شود که نخستین باری بود که به حرف‎های ایران در آن توجه شد. 

فرمانده وقت سپاه محسن رضایی دستور داده بود که عباس مهری در دافوس بماند

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس کشور در ادامه سخنانش در خصوص سردار شهید دکتر عباس مهری گفت: در اواسط جنگ نخستین دوره دافوس از بین رزمندگان دفاع مقدس انتخاب شده برگزار شد که عباس مهری هم در نخستین دوره شرکت کردند و رتبه اول را آوردند.

وی تصریح کرد: بعد از اتمام دوره فرمانده وقت سپاه محسن رضایی به ایشان دستور داد که در دافوس بماند و با توجه به هوش و درایت خود به تربیت فرماندهان و نیروهای بارزش در سپاه همت کند.

مرادپیری افزود: یادم می‎آید به همراه عباس مهری به دیدار محسن رضایی فرمانده وقت سپاه رفتیم و ایشان در همان جلسه خطاب به عباس گفت که باید در دافوس بماند عباس با شنیدن این جمله چشمانش اشکبار شد و گفت «چرا می خواهید مرا از جبهه‎ها جدا کنید، من دلم در سنگر‎ها است» فرمانده وقت سپاه به ایشان گفت «ما نمی‎خواهیم شما را از جبهه جدا کنیم بلکه می‎خواهیم از ظرفیت علمی شما در تربیت نیروهای ارزشمند استفاده کنیم، می‎خواهیم با یک نگاه علمی به جنگ نگاه کنیم، شما باید فرماندهان را تربیت کنید چون یک شخصیت علمی هستید».

فرماندهان رده‎های مختلف سپاه تحت تعلیمات عباس مهری تربیت و آموزش دیدند

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس کشور ادامه داد: در این مدتی که به اتفاق ایشان در دانشکده فرماندهی دافوس بودیم نزدیک به 2 هزار نفر از فرماندهان رده‎های مختلف سپاه در مقاطع مختلف تحت تعلیمات ایشان تربیت و آموزش دیده شدند که برخی‎ها به جبهه رفته و شهید شدند و برخی‎ها هم نیز همچنان حضور دارند ایشان در ارتباط گرفتن با دانشجویانش بسیار خوش برخورد و زنده‎دل بود.

سردار عباس مهری جانشین دانشکده فرهنگی دانشگاه جامع امام حسین(ع) و از فرماندهان دلاور دفاع مقدس در سن 52 سالگی بر اثر سکته مغزی دارفانی را وداع گفته و همزمان با سالروز رحلت پیامبراعظم(ص) در زادگاهش شهر گرگان به خاک سپرده شد.

سردار فقید عباس مهری، از فرماندهان ارشد نظامی بود که در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه‎های نبرد حق علیه باطل حضور داشت.

این یادگار دوران دفاع مقدس، در عملیات کربلا چهار، والفجر چهار و رمضان چند بار به شدت مجروح شده بود که سرانجام در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) پس از مدت‎ها دست و پنجه نرم کردن با جراحات دوران جانبازیش به صف همرزمان خود پیوست.

انتهای پیام/2307/ن40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول