اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع):

لشکر 25 کربلا در کربلای 5 نقش بالایی داشت

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: لشکر 25 کربلا در عملیات کربلای پنج نقش بالایی داشت.

لشکر 25 کربلا در کربلای 5 نقش بالایی داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهدی نطاق‎پور شامگاه جمعه در مراسم نخستین سالگرد دکتر عباس مهری در آستانه امامزاده عبدالله گرگان در جمع بسیجیان گرگان اظهار داشت: عملیات کربلای پنج نسبت به سایر عملیات‎های ما از ویژگی‎های منحصر به‎ فردی برخوردار است، این عملیات در شرایطی صورت گرفت که ما در عملیات قبلی یعنی عملیات کربلای چهار با عدم‎الفتح روبه‌رو شده بودیم.

لشکر 25 کربلا در کانال پرورش ماهی حماسه‎های ماندنی خلق کردند

وی تصریح کرد: کربلای پنج نقطه پایانی رویارویی بزرگ ایرانیان و عراقی‎ها بود که در منطقه شلمچه هم در مقابل هم ایستادند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه لشکر 27 محمد رسول‎الله و لشکر 25 کربلا در این عملیات خوش درخشیدند اذعان داشت: لشکر 25 کربلا در کانال پرورش ماهی حماسه‎های ماندنی خلق کردند.

ماشین جنگی صدام در عملیات کربلای 5 از کار افتاد

نطاق‎پور خاطرنشان کرد: در عملیات کربلای پنج ماشین جنگی صدام که توسط غربی‎ها و شرقی‎ها تامین می‎شد از کار افتاد.

وی در خصوص سردار شهید دکتر عباس مهری عنوان کرد: مرحوم عباس مهری شخصیتی چند بعدی داشت که هم از لحاظ علمی و هم نظامی دارای ویژگی‎های منحصر به ‎فردی بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) ادامه داد: من با عباس مهری در دانشکده دافوس از نزدیک برخورد داشتم و ایشان را انسانی با اخلاق و با روحیه دیدم.

نطاق‌پور تصریح کرد: ایشان هم در حوزه تئوریک و هم در بخش عملی نمونه بود و بعد از اینکه در دانشکده دافوس رتبه اول را آورد به دانشکده عالی دفاع رفت و در آنجا نیز مدرک دکتری را با رتبه عالی به دست آورد.

شهید عباس مهری از بنیانگذاران مقاومت بسیج در کشور بود

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) ابراز داشت: وی انسانی مستعد و دلسوز و از بنیانگذاران مقاومت بسیج در کشور بود و با روحیات بسیجی که داشتند نقش ارزنده‎ای در تربیت فرماندهان بسیجی و سپاهی داشت، امروز بسیاری از فرماندهان رده‎های مختلف نیروی مقاومت بسیج و سپاه از دست‌پرورده‎های عباس مهری به شمار می‎روند.

وی افزود: خصوصیات اخلاقی بالا، کار تئوریک و عملی و تلفیق این عوامل شخصیتی چند بعدی از این انسان بزرگ ساخته بود و این نشان می‎دهد که ما انسان بزرگی که می‎توانست منشأ خدمات بسیار باشد را از دست دادیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) یادآو شد: دکتر مهری در همایش منطقه‎ای پدافند غیرعامل در سال گذشته که توسط وزارت کشور در استان کرمانشاه، یزد و سمنان برگزار شد، بسیار موفق عمل کرد به طوری که وی در تدریس پدافند غیرعامل در 11 استان بسیار با درایت عمل کرد.

نطاق‎پور همچنین در مورد شخصیت دکتر مهری گفت: ایشان روی خودشان خیلی کار کرده بودند و دارای خانواده‎ای ریشه‎دار و مذهبی بود وی به بدنه و پیکره بسیج متصل بود و به ولایت اعتقاد عجیبی داشت.

سردار عباس مهری جانشین دانشکده فرهنگی دانشگاه جامع امام حسین (ع) و از فرماندهان دلاور دفاع مقدس در سن 52 سالگی بر اثر سکته مغزی دارفانی را وداع گفته و همزمان با سالروز رحلت پیامبراعظم (ص) در زادگاهش شهر گرگان به خاک سپرده شد.

سردار فقید عباس مهری، از فرماندهان ارشد نظامی بود که در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه‎های نبرد حق علیه باطل حضور داشت.

این یادگار دوران دفاع مقدس، در عملیات کربلا چهار، والفجر چهار و رمضان چند بار به شدت مجروح شده بود که سرانجام در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) پس از مدت‎ها دست و پنجه نرم کردن با جراحات دوران جانبازیش به صف همرزمان خود پیوست.

انتهای پیام/2307/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول